web 2.0

۱۸.۸.۸۹

ملیت من

این روزها که کک لاتاری به تنبان اکثر دوستان و همکاران افتاده بود، بارها از من پرسیدند: «داره وقتش تموم می شه هان! ثبت نام کردی؟»
و وقتی جواب منفی می دادم متعجب می شدند. گاهی حتی سرزنشم می کردند. دو کلمه انگلیسی بلد بودن دلیلی برای ثبت نام لاتاری شهروندی آمریکاست؟
هرچه تا حالا زور زده ام نتوانسته ام خودم را راضی کنم که شهروند جایی غیر از ایران باشم. بدم نمی آید تحصیل یا کار در کشورهای دیگر را تجربه کنم (برای مدتی محدود). سایر مردم دنیا را از نزدیک بشناسم و ارتباط و دوستی با آنها را شخصاً تجربه کنم. اما شهروندی بحث دیگری است. نمی توانم ملیت هیچ جایی غیر از ایران را برای خودم متصور شوم.
شاید آینده دیدگاهم را عوض کند، کسی چه می داند! اما امروز با همه معایب، با همه ناخرسندی ها و رنج ها که می بینم باز هم شیفته همین آب و خاک هستم. اینقدر که نمی توانم شهروند جای دیگری بودن را بپذیرم.
balatarin
Delicious
Twitter

2 نظر:

علی گفت...

اینجا خرابه خیلی خرابه
روز به روزم بدتر می شه
با شرایط فعلی امیدی هم به بهتر شدنش نمیره
ولی نمیدونم انقدر بد شده که بخوایم بگیم مال این آب و خاک نیستیم یا مال یه جای دیگه ایم؟ واقعا نمی دونم.

منا گفت...

متاسفانه این لاتاری برای شهروندی نیست... فقط برای مهاجرت هستش، و شما بعد از مهاجرت و پس از گذشتن تقریبا 5 سال و عدم وجود سوسابقه تازه می توانید برای شهروندی درخواست بدهید...

راستش رو بخواین من اصلا دوست ندارم خودم رو به هیچ چیزی وصل کنم و تا آخر عمرم به هیچ چیز دیگه ای فکر نکنم... بخصوص اگر اون چیزی که من خودمو بهش قفل و زنجیر کردم چیزی باشه که به من آسیب بزنه و نذاره من به مرتبه ای بالاتر برسم...

بگذریم این بحث کاملا شخصی هستش... صلاح دولت خود، خسروان دانند...

به هر حال همواره موفق باشی

ارسال یک نظر