web 2.0

۲۸.۱۲.۸۷

میلیونر زاغه نشین


زندگی اهالی محله های پایین شهری همه جای دنیا شباهت ها زیادی با هم دارد. جنگ برای بقا، برتری قوی ترها، فقر و نکبت، خلاف، فردین بازی و مرام و ... از مشخصاتی است که در این محله ها می توان یافت. فرقی ندارد این محله در نیویورک باشد، تهران یا بمبئی!
میلیونر زاغه نشین هم رویاپردازیهای دست نیافتنی و پولدار شدن یک شبه بالیوود، هم صحنه های اکشن و شلوغ کاریهای هالیوود و هم نگاه عمیق و انسانی سینمای مستقل را در خود دارد.
فیلم داستان پسرکی اهل یکی از محلات زاغه نشین بمبئی است که در یک مسابقه تلویزیونی به نام «کی می خواهد میلیونر شود؟» شرکت می کند. او به جرم تقلب دستگیر می شود و حین بازجویی و کتک کاری پلیس و در زمان مسابقه با فلاش بکهای مکرر سیر زندگی او تا رسیدن به مسابقه نمایش داده می شود.
بازیگران فیلم اکثراً آماتورها و کودکان هستند، اما همه نقشهایشان را به خوبی ایفا می کنند و این نشانگر هنر کارگردانی است که به خوبی از آنها بازی گرفته. داستان فیلم به اندازه کافی پرکشش هست تا بینندهٔ غریبه با فرهنگ هندی را تا پایان فیلم میخکوب نگه دارد.
میلیونر زاغه نشین هشت جایزه اسکار سال 2009 را به خود اختصاص داد: اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین فیلمبرداری، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین، بهترین موسیقی فیلم و بهترین ترانه فیلم.
مرتبط:
اطلاعات کامل درباره میلیونر زاغه نشین (imdb)

دانلود فیلم میلیونر زاغه نشین (تورنت)
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر