web 2.0

۲۶.۱۲.۸۷

خاتمی و انتخاب بهترین گزینه

مثل همیشه سوراخ دعا گم کرده ایم! هدف اصلاحات خاتمی نیست، هدف خاتمی اصلاحات است.
برای به صحنه کشاندن مردم طرحی نو می بایست و چهره ای نو، و خاتمی این ضرورت را به خوبی درک کرد. اکنون بیش از همیشه به او احترام می گذارم و دوستش دارم که بزرگمنشانه دست از قدرت شست تا بدون خودخواهی از آرمانش صیانت کند.
موسوی سیاستمداری زبده و قابل احترام است که بالاقوه می تواند ضمن به صحنه کشاندن طیفی وسیع از مدیران لایق کشور، اصلاح طلبی را با آرامش و معقولانه به پیش ببرد و به علاوه بخشی از میانه روهای جناح راست را نیز جذب کند.
خاتمی بسیار هوشمندانه از میان ماندن و جنگ قدرت بین اصلاح طلبان و یا کنار گرفتن از نامزدی بهترین گزینه را انتخاب کرد. اکنون اگر کروبی نیز به میرحسین بپیوندد (که احتمالش از پیوستن به خاتمی به مراتب بیشتر است) شانس اصلاح طلبان و مردم چندین برابر افزایش می یابد. مهمتر از خود رئیس جمهور مدیران او هستند و خاتمی (یا کروبی) با ایستادن در کنار میر حسین یقیناً سهمی از قدرت را برای مدیران خود لحاظ خواهند کرد.
به گمانم مشارکت و مجاهدین از این انتخاب ابداً خوشنود نخواهند شد و واکنشهای این یکی دو روزه شان هم گویای همین موضوع است. البته این واکنشها طبیعی است، چرا که در صورت پیروزی به احتمال فراوان سهم آنها از قدرت کاهش خواهد یافت. اما مگر اصلاحات و مردم ضمانت کرده اند که همواره بیشینه قدرت در دست این دو حزب باشد؟
دوستان رسانه ای و وبلاگ نویس اصلاح طلب نیز به جای غر زدن و تخریب می بایست به نظر رهبر اصلاحات احترام بگذارند (و حتی اطاعت کنند) و همراه با او از نامزد تازه اصلاحات حمایت کنند. دلسرد کردن مردم نتیجه اش زاییدن دولت نهم بود. دوباره جو گیر نشوید. قرار نبوده و نیست که انقلاب کنیم! پس لطفاً اینقدر احساساتی نشوید. حریف همچنان در میدان ایستاده، پس دلیلی برای گل زدن به تیم خودی وجود ندارد. موسوی همانطور که خاتمی گفته ظرفیت و ارزش آن را دارد تا نامزد اصلاح طلبان باشد.
رفتارهای رادیکال چه اصلاح طلبی باشد چه احمدی نژادی هزینه های حداکثری را به مملکت تحمیل می کند. امیدوارم همه کسانی که خود را به نوعی در اردوگاه اصلاحات می دانند با پیروی از خاتمی احساساتی شدن را کنار بگذارند و معقولانه به فکر پیشبرد اصلاحات باشند نه پیشبرد قدرت خود.
پیشتر دلایل خودم را درباره بهتر بودن نامزدی موسوی شرح داده بودم. برای اطلاعات بیشتر این یادداشت را بخوانید.
-----------------------------
لینک مطلب در بالاترین (در انتظار رأی مثبت شما)

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر