web 2.0

۱۲.۹.۸۷

وزارت سوء استفاده از نیروی کار (2


... معلمان حق‌التدريسي كه در حال حاضر آموزش و پرورش آنان را مازاد مي‌خواند غالبا در شهرستان‌هاي اطراف و مراكز استان فعاليت مي‌كنند كه به دليل دوري مسافت ناچارند در ايام هفته دور از شهر خود اتاقي كرايه كنند و آخر هفته نزد خانواده‌شان بازگردند. اين افراد كه تعدادشان 40 تا 50 هزار نفر است و در استان‌هاي مختلفي چون تهران، اصفهان، مركزي، فارس، آذربايجان، قزوين و ... ساكنند تحصيلات ليسانس دارند و به عنوان دبير شيمي، زبان انگليسي، ادبيات فارسي، جغرافيا، فيزيك، رياضي و ... در مقاطع راهنمايي، دبيرستان و پيش‌دانشگاهي فعاليت مي‌كنند و چنانچه اين نيروهاي مازاد موضعشان را ترك كنند، هيچ نيرويي حاضر به تدريس در اين شهرها نيست. بنابراين به نظر مي‌رسد، مفهوم مازاد در نگاه مسوولان آموزش و پرورش نيازمند باز تعريف است.
به گفته علي كريمي فيروزجاني، عضو كارگروه آموزش و پرورش كميسيون آموزش مجلس، وزارت آموزش و پرورش در چند سال آينده با كمبود نيرو مواجه خواهد شد، چون عده زيادي از اين معلمان بزودي بازنشسته مي‌شوند. بنابراين سياست انقباضي آموزش و پرورش در جذب نيروهاي حق‌التدريسي بيش از آن كه ناشي از كمبود اعتبارات باشد، از نبود برنامه معين در استفاده بهينه از معلمان حكايت مي‌كند. ...
(متن کامل مطلب در روزنامه جام جم)
در پاسخ به این نوع انتقادات و درخواستهای رسانه ای و مردمی و نیز برای مهرورزیِ دولت مهرورز به یکی از پایین ترین اقشار جامعه که آموزش و پرورش سالها به شیوه ای برده دارانه از کار آنها سوءاستفاده کرده، آقای وزیر آموزش و پرورش نامه ای را به رئیس مهرورزشان نوشته تا احتمالاً طی یک سخنرانی غرّا درباره غزه و لبنان، حقوق شغلی و انسانی معلمهای حق التدریس را به بایگانی راکد ارسال فرمایند:
متن نامه آقای وزیر برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت


مشتاق اشتراک شماییم، تقّه ای بفرمایید

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر