web 2.0

۱۱.۶.۹۱

اجلاس سران عدم تعهد

  • این روزها ورودی و خروجی همه شهرها ایست و بازرسی زده اند و برای هر سفر کوتاهی باید کلی معطل تفتیش ماشین باشی. تازه وقتهایی که شیفت نیروهای بسیج و سپاه است برخوردهایشان چندان با مردم مناسب نیست. اجلاسی که توی پایتخت برگزار می شود چه ربطی به شهرهای دیگر در سراسر کشور دارد؟ اینقدر از امنیت خودمان نامطمئنیم؟ با این حساب آمریکائیها برای برگزاری مداوم جلسات سازمان ملل در نیویورک دائماً باید در کشورشان حکومت نظامی برقرار کنند!
  • احمدی نژاد که در افتتاحیه صحبت می کرد دائم منتظر بودم فحش و بد و بیراه به اسراییل را شروع کند و کلی حاشیه و جنجال را موجب شود. خوشبختانه این کار را نکرد و به همان سخنان تکراری هشت ساله درباره مدیریت جهان بسنده کرد. آقای احمدی نژاد حال دادن به هوگو جان را هم از یاد نبردند، هر چه باشد او برادر دینی و رفیق گرمابه و گلستان است!
  • ماجرای ترجمه ی دلقک وار سخنرانی آقای مرسی هم که اینقدر ضایع بوده که نیاز به توضیح بیشتر ندارد. 
  • این چه عدم تعهدی است که مجموعه ای است از متعهدترین کشورها؟! ایران، سوریه و سایر برادران کمونیست که به روسیه و چین کاملا تعهد دارند. قطر و عربستان و سایر رفقا دربست چاکر ایالات متحده هستند. این وسط کی غیر متعهد است؟
  • خلاصه این اجلاس هم تمام شد، بنزهای چندصد میلیونی ماند و دولت ماند و صورتحساب میلیاردی هتلها و رستورانها و پروازها و هدایا و البته هزینه‌های میلیاردی نیروهای امنیتی! و مردمی ماندند که کنفرانس سران سبب نمی‌شود سرشان از زیر تیغ تحریم به در آید. و چاره‌ای برایشان نمی ماند جز به تمسخر گرفتن این سیرک بزرگ: 
بیا پایین مرتیکه اونجا چه غلطی می کنی؟ (رایزنی‎ دیپلماتیک با نماینده قبیله گابون که از لوستر اجلاس آویزان شده است‎)
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر