web 2.0

۶.۹.۹۰

درباره‌ی یک سیل عجیب


ماشین‌ها پشت سر هم قطار شده‌اند. باران ملایمی می‌بارد و راننده‌ها مراقبند روی جاده صابونی‌شده لیز نخورند. دشت تشنه‌ی بهبهان قطرات باران را که حالا تندتر شده با حرص می‌بلعد. شیشه‌ها کمی نم گرفته. راننده شیشه را پایین می‌کشد و بخاری را بیشتر می‌کند. از میان ذرت‌ها چیزی با صدایی مهیب به جاده نزدیک می‌شود. گویی غولی عظیم زنجیر گسسته و به سمت جاده هجوم می‌آورد. در کسری از ثانیه سیل به جاده می‌رسد.درخت‌های کنار جاده کمر خم می‌کنند. ماشین‌ها مثل اسباب‌بازی‌های کوچک توی آب شناور می‌شوند. فریاد آدم ها با صدای دام‌های شناور در آب در هم می‌آمیزد و در صدای مهیب سیل گم می‌شود.
می گویند چون وسط دشت چنین اتفاقی افتاده، همه غافلگیر شده‌اند. هیچ کس انتظار نداشته وسط دشت چنین سیل وحشتناکی ظرف چند ثانیه همه چیز را نابود کند. این حادثه روز 29 آبان در جاده‌ی «بهبهان» به «رامهرمز» در نزدیکی روستای «امیرحاضر» رخ داده.
***
مردم محلی می گفتند 33 جنازه پیدا شده، اما آمارهای رسمی تنها مرگ 10 نفر را تأیید می کند.
مردم می‌گویند باران بسیار شدیدی در بخش لیکک (واقع در بالادست محل حادثه) باریده، به طوری که ظرف چند دقیقه آب تا دهها سانتیمتر بالا آمده و همه‌ی این آب به سمت پایین جاری شده. بعضی از مردم هم می‌گفتند دلیل اصلی این اتفاق باز کردن دریچه‌های سد مارون به خاطر بالا آمدن آب است. اما از آنجا که سرریز آب سد در مسیر رودخانه‌ی مارون می‌ریزد و آنچه اتفاق افتاده چندین کیلومتر از رودخانه فاصله داشته، بعید است این دلیل درست باشد.
موقعیت حدودی محل حادثه
عکسهای مربوط به سیل
خبرگزاری مهر: تلفات سیل بهبهان همچنان در حال افزایش/ 10 نفر به کام مرگ رفتند
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر