web 2.0

۲۵.۳.۹۰

جنگل ها و زباله ها

پانزده خرداد مصادف با 5 ژوئن، روز جهانی محیط زیست بود. «جنگلها: طبیعت در خدمت شماست» به عنوان شعار این روز انتخاب شده بود.
همان روز برای تفریح به یکی از زیباترین جنگل های ایران رفته بودیم. می خواستیم از دیدن مناظر بی نهایت زیبای طبیعت لذت ببریم، اما هر جا را نگاه می کردیم زباله بود. دیدن زباله هایی که مردم این سو و آن سو پرت کرده اند حال آدم را بد می کرد و لذت دیدن زیبایی طبیعت را از بین می برد.
از یک سو واقعاً شرم آور است که فرهنگ مردم ما اینقدر مشکل دارد که مردم ما زباله (به ویژه زباله های پلاستیکی) خود را توی دامن طبیعت رها می کنند و می روند. پس کِی بالاخره یاد خواهیم گرفت که به حریم طبیعت احترام بگذاریم؟
از سوی دیگر مسئولان مناطق جنگلی و توریستی به راحتی می توانند با به کار گرفتن چند کارگر کل منطقه را نظافت کنند، ولی از انجام آن امتناع می کنند. همچنین می توان با استفاده از جوانان بسیج یا هلال احمر و یک تفریح یک روزه کل زباله های مناطق توریستی را (به ویژه پس از تعطیلات) پاکسازی کرد.
balatarin
Delicious
Twitter

1 نظر:

bita گفت...

هیچکدوم از اینا راهکار نیست به نظر من.فقط یک راه وجود داره:قانون ونظارت دقیق روی اجرای اون.اینکه زباله ریختن قانونا"جرم باشه و مجازات داشته باشه.
البته تو مملکتی که دزد و پلیسش قاطی شده باشن قانونم شاید چاره ساز نباشه

ارسال یک نظر