web 2.0

۱۴.۱.۹۰

تو را با نیزه ها در جنگ میجویند

تو را اینجا به صدها رنگ میجویند
تو را با حیله و نیرنگ میجویند
تو را با نیزه ها در جنگ میجویند
تو را اینجا به گرد سنگ میجویند
تو جان می بخشی و اینجا
به فتوای تو می گیرند جان از ما
به بهانه اسلام و قرآن آدم می کشند. تفکر وحشتناکی که از بطن تعصب و نادانی جان گرفته انسان ها را به هر بهانه ای می کشد. من این مرام و تفکرات را هیچ جوری نمی فهمم. چه بمب گذاری در بازار تل آویو باشد، چه جنایت علیه کارمندان سازمان ملل و چه هر جنایت دیگری به نام دین.
متاسفانه تندروی و بنیادگرایی نه تنها در دنیای اسلام از حمایت بسیاری از روحانیون شیعه و سنی برخوردار شده و منابع مالی خوبی از قبیل دلارهای سعودی و اماراتی (و ایرانی در سوی دیگر میدان) یافته، بلکه همواره بسیاری از اهالی قدرت در غرب نیز تمایل داشته اند یا از این گروه ها حمایت کنند و یا همین چهره از دنیای اسلام را به دنیا بشناسانند. همچنین مناقشات بی پایان فلسطین و ظلم های اسرائیل و عقده های سرخورده عربی نیز در شعله ور تر کردن کینه ها و خشونت ها همواره اثرگذار است.
اسلام گرایی از نوع طالبانی که برای خود ما مسلمان ها هم بهت آور و غیرقابل باور است، متاسفانه زائیده ی حمایت غربیها در طول جنگ افغانستان و شوروی است. بسیاری از صاحبان قدرت در خاورمیانه مثل حاکمان خود ما یا عربستان هم که این نوع تعصبات را چه در دنیای شیعه و چه در میان اهل سنت محمل مناسبی برای بازیهای سیاسی خود یافته اند از همین منش حمایت می کنند.
مطمئناً دوستان غیرمذهبی هزار جور آسمان به ریسمان خواهند بافت که همه اش تقصیر دین است. بسیار خوب. اما واقعاً از درون دایره دین برای من جای بسی شگفتی است که چطور می شود به نام دین این طور جنایت کرد؟
مرتبط:
دشمن نادان و دوستان بی ایمان
بخاطر آتش زدن قرآن عده ای از مسلمانان دیکشنری ها را آتش زدند
جنایت‌هایی که به اسم اسلام انجام می‌شود

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر