web 2.0

۱.۳.۸۹

پنج قانون طلایی برای موفقیت بازاریابی دیجیتال در دهکده جهانی

1- قانون اول: بینش پیش از الهام می آید
digital-marketing موفقترین نوآوریهای دیجیتال معمولاً با ایده خلق یک تجربه دیجیتال جالب به وجود نمی آیند. آنها از بینش مصرف کنندگان سرچشمه می گیرند و این موضوع حاصل تحقیقات سخت کوشانه ای است درباره هویت مشتریان، اینکه در پی چه هستند، اینکه چطور با فناوریها تعامل دارند و اینکه آنها از نشان تجاری ای که می شناسند و بدان اعتماد دارند چه توقعاتی دارند؟
2- قانون دوم: به جای هدف گذاری مجدد، تصوّرها را از نو بسازید
خلق راهبردهای چندوجهی که با مخاطبان در محل زندگی آنها ارتباط برقرار می کند تنها به معنی بارگذاری ویدیوهای تلویزیونی بر روی یوتیوب (به امید اینکه روی آنها اثر کند) نیست. در مبحث رسانه با امکانات نامحدود آن، تلویزیون تنها سکوی پرشی برای تجربه ای تعاملی تر و ارتباط نزدیکتر است. شما می بایست راههای تازه ای پیش پای مشتریان خود قرار دهید که نشان تجاری شما را متعلق به خود بدانند. 
3- قانون سوم: وارد شدن به مباحث کافی نیست، معرکه بر پا کنید
درمیان بیش از 600 هزار صفحه ای که  پایشگر صفحات فیسبوک بازبینی کرده، تنها حدود 57000 تا از آنها بیش از 1000 «طرفدار» داشته اند. یعنی در واقع بسیاری از مردم تمایل ندارند که با یک نشان تجاری دوست باشند. اگر می خواهید بخشی از مباحثات در شبکه های اجتماعی باشید، با پیش کشیدن تجربیاتی که مشتریان را وا می دارد سخن بگویند شروع کننده بحثها باشید.
4- قانون چهارم: تجارت بی نمایش، تجارت مغلوب!
نشان تجاری شما یک داستان است، شرحش دهید. تنها به فروش محصول نپردازید، به مشکلاتی که محصول تان حل می کند بپردازید، به حسی که به مشتریان می دهد، به وضع و حالی که همراه خود دارد و به ارزشهایی که به آنها جان می دهد.
اما مراقب باشید که وبسایت شما مبدل به یک «درگاه تفریحی» و محلی تنها برای مقاصد تفریحی مبدل نگردد. در عصر «تهیه به مجرد تقاضا» بهترین تجربه های خوشایند از نشانهای تجاری: تجربه های شخصی شدنی، قابل تصاحب و اشتراک پذیر هستند.
5- قانون پنجم: می خواهید بر امور کنترل داشته باشید؟ بی خیال آن شوید!
محتوای ساخته شده توسط کاربران (UGC) ممکن است بهترین آثار نباشند، ولی این آثار می توانند بخش بزرگی از تولید محتوا را تشکیل دهند. به نظر می آید مشتریان جوان، به ویژه مردان جوان علاقمندند که فیلمهای تبلیغاتی خود را بسازند، بر روی یوتیوب بارگذاری کنند و آن را برای دوستانشان ایمیل کنند. چطور ممکن است کنترل امور را از دست بدهید، در حالی که همزمان دارید به خواسته خود می رسید؟  به جای تمسخر کردن یا نادیده گرفتن، برای آثار تبلیغاتی که مشتریان برای شما تولید می کنند جایزه در نظر بگیرید.
منبع مطلب

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر