web 2.0

۳.۳.۸۹

روش درمان طبیعی سرفه کردن

featured_asthma من هم مثل بسیاری از جنوبی های دیگر که با هجوم خاک و هوای آلوده در این دو ساله اسیر انواع و اقسام آلرژی ها شده اند دو ماهی است که یکسره گرفتار سرفه های ناشی از آلرژی هستم. در پی راههایی برای بهبود حالم می گشتم که مطلب جالب زیر را پیدا کردم. شاید خدا نکرده به درد کس دیگر هم بخورد:
1- سرفه ناشی از حساسیت را با نوشیدن زیاد مایعات برطرف کنید.
آب و آبمیوه ها می توانند سبب خروج ترشحات مخاطی از گلو شوند. مایعات موجب رفع خشکی گلو می شوند و در نتیجه به بدن شما برای خلاصی از دست سرفه کمک می کنند. هر وقت احساس کردید سرفه در حال شروع است چند جرعه ای مایعات بنوشید.
2- معجون طبیعی سرفه برای خود بسازید.
کمی آب لیمو را با دو برابر آن عسل مخلوط کنید. هر گاه حس کردید سرفه های حساسیتی دارد از کنترل خارج می شود این ترکیب را بنوشید.
3- هوایی را که تنفس می کنید نمناک تر کنید.
حمام داغ بگیرید و در هوای حاوی بخارات تنفس کنید. به کمک یک دستگاه بخور محیط حمام را نمناک کنید. این کار کمک می کند مخاط گلو را را از خشکی درآورد و سرفه های حساسیتی را بهبود بخشد.
4- گلویتان را آرامش و تسکین ببخشید.
برای خلاصی از هوای خشک، آلوده یا ناخوشایند می توانید از نوشیدن چای داغ شیرین شده با عسل استفاده کنید. با پرهیز از لیسیدن آب نبات مانع از سرفه های مداوم شوید.
5- موقع خواب سرتان کمی مرتفع تر از سطح بدن قرار گیرد.
یک یا دو بالشت اضافه زیر سر بگذارید.این کار سرفه های شبانه را کاهش می دهد.
6- از مواد و شرایط حساسیت زا دوری کنید.
این می تواند شامل گرد و خاک، گرده گیاهان، ذرات روی بدن حیوانات اهلی، بوی تند سبزیجات، بوی غذاهای سرخ کردنی، بوی ادکلن و مواد شیمیایی باشد. دود سیگار نیز می تواند تشدید کننده حساسیت شما باشد.
منبع مطلب

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر