web 2.0

۶.۲.۸۹

بلوتوث، رسانه ی قدرتمند مردم(2

در پست قبلی در خصوص لزوم استفاده از بلوتوث به عنوان یک رسانه تاثیر گذار نوشتم. در این پست سعی می کنم با معرفی برخی سرویسها و سایتها در شبکه جهانی کمکی اندک به دوستانی که تمایل دارند از این ابزار استفاده کنند داشته باشم:
فرمت ویدیوها:

معمولاً بسیاری از موبایلهای موجود در بازار برای پخش ویدیو از فرمتهای 3gp و mp4 استفاده می کنند و برای آپلود کردن ویدیو در اینترنت می بایست از همین فرمتها (به ويژه 3gp ) استفاده نمود (یوتیوب به تنهایی ابداً کافی نیست).
سایتهای آپلود فایل:

سایتهای بسیار زیادی برای آپلود فایل وجود دارد اما سعی من بر این است که بیشتر سایتها ف.ی.ل.تر نشده و دارای شرایط کاربری ساده را پیشنهاد دهم (احتمالاً بسیاری از آنها را خود شما به خوبی می شناسید):
4shared.com : در اینجا شما هم امکان پخش فایلهای صوتی و تصویری خود را دارید و هم امکان اشتراک گذاری آنها برای دانلود. ضمناً سایت فایل شما را هم سرخود حذف نمی کند.
mediafire.com : این سایت نیز تا حدودی شبیه به فورشیرد کار می کند و می توانید از آن به عنوان یک دیسک خوب برای ذخیره فایلهایتان در اینترنت استفاده کنید.
سایتهای دیگری نیز برای آپلود وجود دارند که البته محدودیتهای بیشتری دارند. مثلاً پس از مدتی دانلود نشدن یا عدم ارائه کپی رایت مناسب و غیره فایل شما را حذف می کند. معروفترین آنها سایت rapidshare.com است.
از سایتهایی با کارکرد مشابه با راپیدشیر می توان به easy-share.com، uploading.com و ... اشاره کرد.
همچنین شما می توانید از سرویس sites.google.com گوگل برای آپلود فایلهایی که حجم بالایی ندارند به راحتی استفاده کنید.
پس از آپلود فایل در یکی از سایتهای فوق، که شخصاً دو تای اولی را پیشنهاد می کنم، لینک دانلود را در وبلاگ خود و یا حساب کاربریتان در شبکه های اجتماعی قرار دهید تا سایر کاربران اینترنت آنها را دانلود کنند.
تبدیل فرمت ویدیوها:

چنانچه فایل ویدیویی از اینترنت گرفته اید که مناسب پخش در موبایل نیست به سایت (formatoz.com) بروید و نرم افزار فرمت فکتوری را به صورت رایگان دانلود کنید. پس از نصب نرم افزار از منوی سمت چپ روی گزینه Video کلیک کنید. با باز شدن گزینه های آن روی دکمه (All to 3gp) کلیک کنید. با دکمه (Add File) فایلتان را نتخاب و روی دکمه (Ok) کلیک کنید. سپس در منوی بالای نرم افزار دکمه (Start) را کلیک کنید. پس از تکمیل شدن تبدیل فایل به (My Document) بروید. فایل تبدیل شده در پوشه (FFOutput) قرار دارد.
مرتبط:

بخش تصویر و ویدیوی سایت جرس
ویدیو بلاگ جنبش سبز ایران
موسیقی و نماهنگ در سایت ندای سبز آزادی

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر