web 2.0

۵.۱۲.۸۸

فیلم: آواتار

به لطف نسخه های کپی دی وی دی فیلم آواتار را دیدم. نمی دانم سه بعدی دیدن این فیلم چه حسی دارد ولی حتی بدون آن عینکهای عجیب و امکانات سه بعدی هم داستان فیلم اینقدر زیبا هست که لذتی فوق العاده را تقدیم تماشاگر کند.
امکانات عالی برای نویسندگان و کارگردانهای آمریکایی این موقعیت را فراهم آورده تا در صورت تمایل خیالپردازیهایشان را درست همانطور که در ذهن دارند به تصویر بکشند (کاری که آرزوی هر هنرمندی در سایر کشورهاست). آدم با دیدن این فیلم حس می کند «کامرون» نابغه ای است که اجازه داده مرغ خیالش آزادانه پرواز کند و تصویر این خیالها را به زیبایی باورنکردنی به تصویر کشیده.
با دیدن آواتار اولین چیزی که به ذهنم آمد «رقصنده با گرگ» بود. حکایت آدمهای مثلاً متمدن که با حساب دو دو تا چهارتایشان ملتی دیگر را وحشی و عقب افتاده می دانند و هم می خواهند آنها را به زور متمدن کنند و هم سرزمین و سرمایه شان را تملک کنند. جنگجوی شجاعی که از طرف این طماعان متمدن به میان مردمان وحشی می رود خیلی زود شیفته آن فرهنگ صاف و ساده و انسانی می شود و علیه مردمان خود به نبرد برمی خیزد.
صلح طلبی، دوری از طمع ورزی به سرزمین سایر ملتها، احترام به اعتقادات سایر ملل، تحسینِ آمیختگی با طبیعت و احترام به آن، مفهوم والای عشق، احترام به علم و دوری آن از طمع ورزیهای سیاسیون و نظامیها از جمله مفاهیم ارزشمندی است که در این فیلم مطرح می شود.
اما شاید آنچه بیش از هر چیز شما را شیفته فیلم می کند این است که گویی دوباره به روزهای خوب کودکی و خیالپردازیهای لذت بخش و آزادانه آن قدم می گذارید و همگام با جیمز کامرون خود را از قید حسابگریهای روزمره رها می سازید.

پیوندهای مرتبط:
وبسایت فیلم
اطلاعات کاملتر درباره فیلم آواتار در آی.ام.دی.بی
دانلود فیلم آواتار 1
دانلود فیلم آواتار 2
دانلود فیلم آواتار 3
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر