web 2.0

۱۸.۸.۸۸

گربه های اشرافی و رهبری جنبش سبز


اخیراً برخی شبکه های تلویزیونی (به ويژه VOA) افرادی را با عناوین کارشناس یا تحلیلگر سیاسی به برنامه هایشان دعوت می کنند و زمانهای طولانی را در اختیارشان قرار می دهند و همه چیز به گونه ای پیش می رود (حتی تماس بیننده ها) که به نظر نمی رسد اتفاقی یا بدون غرض چنین رفتاری رخ داده باشد.
این افراد معمولاً چنان صحبت می کنند گویی مالکیت کامل جنبش مردم را در اختیار دارند و آنچنان با اعتماد به نفس فتوی می دهند که انسان حیرت می کند. علی رغم عناوین دهان پر کن بیشینه این افراد کاملاً برای ما مردم داخل ایران ناشناخته هستند. پس ازکمی تجلیل از مردم و جنبش آنها و حاشیه رفتن خیلی زود هدف اصلی هویدا می شود: «رهبری جنبش سبز».
توجه به نکات زیر را در این خصوص ضروری می دانم:
1- مردم خود میر حسین (به همراه کروبی و خاتمی) را به رهبری جنبش انتخاب کرده اند و تا زمانی که ایشان به آرمانهای جنبش وفادار باشند دلیلی برای رویگردانی از آنها وجود ندارد.
2- شاهد این مدعا شعار اصلی جنبش «یا حسین، میر حسین» است و تصاویر «میرحسین، کروبی و خاتمی» در کلیه گردهماییهای جنبش (حتی آنلاین) است.
3- چطور افرادی که اعضای حزبشان به زحمت به تعداد انگشتان دست می رسد، یا سوابق تروریستی خود و حزبشان موجب شرمساری ابدی است، یا ظلم شاهنشاهشان مملکت را به دامان یک انقلاب خشن کشاند و یا به وضوح وابسته به کشورهای غربی هستند؛ توقع دارند مردم آنها را برای هدایت جنبش خودشان انتخاب کنند. به قول گنجی ادعاهای اینها «به جوک شبیه است».
4- در تمام سالهایی که آزادیخواهان در ایران سنگین ترین هزینه ها را پرداخت کرده اند این افراد در بهترین جاهای دنیا روزگار خوشی را گذرانده اند. نوش جانشان ما که بخیل نیستیم، ولی اول برادریشان را ثابت کنند بعد ادعای ارث کنند.
5- دیکتاتور، دیکتاتور است. چه تاج بر سر داشته باشد و چه فوطه! چطور از مردمی که سنگینترین هزینه ها را برای دموکراسی و آزادی می پرازند امید بازگشت به دیکتاتوری شاهی دارید؟
6- این افراد و گروه های فرصت طلب در هر فرصت به افرادی مثل گنجی، ابراهیم نبوی، محسن مخملباف و ... می تازند و آنها را هدف توهین هایشان قرار می دهند. ولی براستی کدام یک از شما (یا حتی خود ما) توان و مردانگی بیش از 60 روز اعتصاب غذای گنجی را دارید؟
7- یادمان باشد این بازی اگر برنده داشته باشد همه مدعی آن خواهند بود و اگر نتیجه اش باخت باشد این باخت تنها سهم ما ساکنان ایران زمین خواهد بود.
8- اکنون نیاز به شبکه تلویزینی سبز که به وسیله متخصصین رسانهٔ سبز اداره شود و به لحاظ مالی هم مردمی و مستقل باشد، بیش از هر زمانی احساس می شود (تا مانع از سوء استفاده ها شود).
9- افراد مذکور گویی مردم را زیادی ساده می پندارند، حال آنکه مردم در طول این سالها اینقدر دروغ و دغل دیده اند که همه استاد شده اند و به قول معروف اینقدر مار خورده ایم که اژدها شده ایم. پس لطفاً زرنگ بازی درنیاورید!
10- گربه های اشرافی می توانند کنار اعضای جنبش در خارج از کشور با جنبش همراه شوند و یا سکوت کنند و تماشاچی وقایع باشند تا چه پیش آید، ولی بی گمان آنها هرگز حق ندارند برای مردم تعیین تکلیف کنند و بخواهند رهبری جنبش را مصادره کنند. جالب اینجاست که رهبران واقعی جنبش خود را دنباله روی مردم می دانند و ابداً چنین اظهارات خودخواهانه ای ندارند.
11- آمریکا، بریتانیا، انگلستان، فرانسه، روسیه و سایر بازیگران قدرتمند عرصه سیاست تمایل دارند در این آب گل آلود ماهی خود را شکار کنند. شاید بدبینی به نظر برسد ولی اطمینان دارم این قدرتها از حالا ورژن ایران چلبی و کرزای را کوک کرده اند، اما زمانی این سکه به نفع آنها بر زمین خواهد نشست که ما رهبری معتدل و منطقی جنبش را رها کنیم و به سازشان برقصیم.
اما امید است همواره درسهای جنبش مشروطه، کودتای رضاخان و مرداد 32 را در خاطر داشته باشیم و همچون ماههای اخیر ضمن احترام به همه کشورها و فرهنگها و حفظ رابطه دوستانه با همه جهان، به شدت مراقب اعمال نفوذ و سوء استفاده قدرتها از حرکت مردم باشیم.
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر