web 2.0

۱۴.۲.۸۸

یک رای و دو نامزد

رای ما در سبد اصلاح طلبهاست. اما سوال این است که کدام یک از دو کاندید آنها را انتخاب کنیم؟
کروبی، شیخ اصلاحات:
شیخ اصلاحات یکی از پرجرات ترین اصلاح طلبان و حتی سیاسیون کشور است. در بسیاری از مواردی که حقوق مردم پایمال شده تنها کسی که جرات اعتراض داشته او بوده. بسیاری از دوستان را می شناسم که آزادیشان را مدیون پادرمیانی و پیگیری او هستند.
همچنین آقای کروبی اولین تشکیلات حزبی درست و حسابی را راه انداخته و مدتهاست که به صورت شفاف و حزبی موضع می گیرد. این رویکرد مثبتی است که بالاخره یک جایی باید شتر سواری دولا دولا را کنار گذاشت و اگر کسی قرار است در میدان سیاست جولان دهد، در قالب حزب و تشکیلات حزبی اش و با رویکرد مشخص و روشن باشد ( نه در قالب باند و جناح و جبهه).
میرحسین، نخست وزیر روزهای سخت:
اولین مزیت میرحسین این است که با توجه به حمایت اکثر حزبها و گروه های اصلاح طلب و نیز حمایت های مردمی، شانس او برای پیروزی بیشتر است.
آقای موسوی تجربه رئیس دولت بودن در سخت ترین شرایط کشور را دارد و طبعاً در شرایط فعلی کار بسی آسانتر از آن زمان است.
او یکی از میانه رو ترین و اخلاق مدارترین سیاستمداران دوره انقلاب است. امری که کشور ما به شدت بدان نیاز دارد. ما مدتهاست گرفتار نوعی بداخلاقی و رفتار خشونت بار در همه عرصه های زندگیمان هستیم و بدیهی است که اعتدال بهترین درمان چنین رفتارهای نابهنجاری است.
او از بزرگان دوره های دشوار انقلاب بوده و به شدت مورد قبول رهبر فقید انقلاب، پس کسی نمی تواند اتهامات کیهانی را نثار او کند و آن را اثربخش بداند.
همچنین میرحسین سابقه کار تنگاتنگ با مقام رهبری را دارد. سربسته بگویم او بالقوه توان ایستادن و مطالبه حقوق مردم و زیر بار احکام حکومتی نرفتن را دارد (تا بالفعل چه شود!).
همچنین میرحسین به شدت دغدغه های اقتصادی دارد و این بیش از هر چیزی خواست فعلی مردم است. به علاوه او روابط نزدیکی با مدیران تکنوکرات و توانمند دارد که می تواند عرصه را برای افراد با تجربه و مدیر باز کرده و آنها را جایگزین مدیران شعاری و ضعیف دولت فعلی قرار دهد.
نتیجه شخصی:
با توجه به موارد فوق و بسیاری دلایل دیگر من میر حسین موسوی را ترجیح می دهم. اما بسیار امیدوارم که آقای کروبی و حزب اعتماد ملی هم در کنار سایر اصلاح طلبان قرار گیرند تا ضمن استفاده از قابلیتهای شخص کروبی و اعضای حزب اعتماد ملی؛ شانس پیروزی اصلاح طلبان نیز افزایش یابد.
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر