web 2.0

۴.۱۲.۸۷

دروغ و ریاضی


دیشب آقای علی آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی در برنامه ای تلویزیونی (نگاه یک) حاضر شد. در این برنامه ایشان نه تنها ساخت بناهای ورزشی را در پیش از انقلاب نزدیک به هیچ به حساب آورد بلکه مدعی شد که تا قبل از سال 84 تقریباً کار چندانی در این خصوص صورت نگرفته!
همچنین آقای علی آبادی مدعی شد که در سه سال اخیر 3000 بنای ورزشی ساخته شده!
آدم از این همه دروغ حیرت می کند. ورزشگاه آزادی با آن عظمت و ورزشگاه امجدیه که هنوز مثلشان را نتوانسته ایم در تهران احداث کنیم پیش از انقلاب ساخته نشده اند؟ در ولایت خود ما دو ورزشگاه هست که یکی متعلق به قبل از انقلاب است و دیگری در دوره هاشمی شروع شد و در دوره خاتمی پایان یافت. یعنی دو دولت بدون زدن ریشه هم کار را تکمیل کردند.
از دروغ عجیب اول شاید بشود گذشت (که دیگر عادی شده در این دولت) اما از دروغ دوم چطور می توان چشم پوشید. 3000 ورزشگاه در سه سال یعنی:
365روز ضرب در 3 مساوی است با 1095 روز
3000 تقسیم بر 1095 مساوی است با 2/7
یعنی به طور متوسط این دولت روزی 2/7 ورزشگاه افتتاح کرده! اگر تمام امکانات اروپا را هم به کار بگیرند گمان نکنم این کار شدنی باشد.
به علاوه اگر به طور متوسط برای هر پروژه ورزشی مبلغی حدود یک میلیارد در نظر بگیریم برای 3000 پروژه ورزشی مبلغی حدود 3000 میلیارد تومان خرج شده. واقعاً دستگاه ورزش ما توان این را دارد که سالانه یک میلیارد دلار خرج ساخت و ساز کند؟
نتیجه اخلاقی:
مدیر محترم، اول یک کلاس ریاضی تقویتی بروید بعد در تلویزون دروغ بگویید!
پیوند:
مقصران شکست المپیک معرفی می شوند (شرح صحبتهای علی آبادی در صدا و سیما)

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر