web 2.0

۲۸.۱۱.۸۷

پیش گویی های خانهٴ تاریکی

ایران کشوری است که در یک سوی آن پاکستان، موطن کودتاهای پی در پی قرار دارد و در سوی دیگر آن ترکیه است. کشوری که در آن هر گاه دموکراسی در راهی خلاف خواست ژنرالها گام می نهد چکمه نظامیان را بر گلوی خود حس می کند.
هر چه قدر هم حافظه تاریخی ما ملت ایران ضعیف باشد فراموشی کودتاهای دوره پهلوی برای سرکوب خواستهای ملت فراموش ناشدنی است. همچنین نامه تهدیدآمیز فرماندهان سپاه در دوره اصلاحات خطاب به رئیس جمهور منتخب مردم و نامه اخیر فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح (که خود می بایست مانع هر گونه اقدام سیاسی نیروهای تحت امرش باشد!) نیز وحشت زا، نابخشودنی و فراموش ناشدنی هستند.
با این اوصاف نمی توان به سادگی از کنار سخنان شریعتمداری گذشت. او مردی است که پیش گوییهایش به سبب ارتباطات تنگاتنگ با سیستمهای فراقانونی در بسیاری موارد رنگ واقعیت به خود می گیرد.
شکی نیست افرادی چون آقای شریعتمداری برای آویزان ماندن به قدرت از هیچ اقدام خیراخلاقی و غیر انسانی فروگذار نیستند. اما آستانه تحمل ما چقدر است؟ ما در طی سالها بسیاری از مصائب را تحمل کرده ایم، اما آیا کودتا یا ترور فردی چون خاتمی هم برایمان قابل تحمل خواهد بود؟
طبعاً در صورت بروز چنین رفتاری در این مملکت کم نیستند افرادی که از هیچ اقدام و لزوماً هیچ اقدامی علیه آنها مضایقه نخواهند کرد!
در صورت هرگونه اقدام خشونت بار یا نظامی، بدیهی است همانطور که اسم امثال زاهدی مثل لکه ننگی بر دامن این سرزمین باقیمانده چیزی بیش از این نیز نصیب شریعتمداری و همسلکانش نخواهد شد.
مرتبط:
سرمقاله کیهان به قلم سعدالله زارعی
مجمع روحانیون مبارز: شریعتمداری گستاخ از کیهان برود
خاتمی: تخریبها همواره نتیجه عکس داده است

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر