web 2.0

۲۵.۸.۸۷

در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد

پیامبر اسلام: یک درهم ربا از سی و شش بار زنا بدتر است و بزرگترین ربا معامله با آبروی مسلمان است. (اصول کافی، ج2،ص357)
این روزها علیه آقای مشایی جنجال بزرگی برپا شده. بدیهی است هر نوع رفتار توهین آمیزی با قرآن موجب خشم اسلامگرایان می شود و خود من هم از شنیدن اینکه قرآن و رقص را در هم آمیخته باشند ناخشنود شدم. اما وقتی شرح کاملتر ماجرا را در وبلاگ خانم توحیدلو خواندم و فیلم آن را دیدم، دانستم که باز یک بازی سیاسی مسخره برای سوء استفاده سیاسی راه افتاده.
چند صباحی است رسم شده بخشهایی از جناح راست تصفیه حسابهایشان را با دولتیها به غیراخلاقیترین شکل انجام می دهند و هر نکته کوچکی بیابند از آن پیراهن عثمان می سازند. جالب اینجاست که اصلاح طلبانِ مدعی اخلاق و تساهل هم فوراً به این آتش دامن می زنند و کار را بدتر از آنچه هست می کنند.
همگی به خوبی می دانیم هر یک از گافهایی که دولت نهم داده بود را اگر دولت اصلاحات می داد، قلب شخص اول مملکت به درد می آمد و آسمان به زمین می رسید! اما در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد. ممکن است دوباره قدرت در دست راستهای میانه یا اصلاح طلبان بیفتد و دوستان این دولت هم که ماشاالله هوچی های ماهری هستند. آیا خوب است همین بی آبرویی ها و تهمت ها در خصوص آنها تکرار شود؟
از آن بدتر مراجع شیعه است که حاضر نیستند تصویرشان در تلویزیون نشان داده شود یا از ابزارهای رسانه ای جدید استفاده کنند ولی برای تکفیر به وسیله همین ابزارها بسیار چالاک شده اند.
من نه دل خوشی از این دولت دارم و نه دل خوشی از این آقای مشایی. اما نه حرفش در رابطه با نداشتن مشکل با مردم اسرائیل حرف بدی بود و نه تحویل قرآن به شکلی زیبا کاری ناشایست بود و نه حتی حضورش در جلسه ای (در ترکیه) که رقصهای سنتی در آن اجرا شد.
خلاصه اینکه امروز که خلیفه کشی را رسم می کنید یادتان باشد نوبت شما هم خواهد شد!
پیوندها:
در قضاوتها، عدالت و انصاف را فرو نگذاریم
دنلود فیلم حمل قرآن

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر