web 2.0

۱۷.۷.۸۷

در کوچه باغهای ناامنی

Map picture

گچساران بودم. مهمان پسردایی ام بودیم که در محله قدیمیمان زندگی می کند. شب دیروقت بود که چندتایی از بچه محلها خونین و مالین درِ خانه آمدند. از پاهایشان خون سرازیر بود. علت را پرسیدم. گفتند با بچه های محل مجاور دعواشان شده. پاهایشان ساچمه تفنگ شکاری خورده. کنار پارک شرکت نفت، وسط شهر دعوایشان شده بود. اول قضیه با کتک کاری معمولی شروع شده. بچه های محل ما طرف مقابل را کتک می زنند و فراری می دهند. اینها دنبالشان می روند که ناگهان غافلگیر می شوند. سه نفر از آنها تفنگ شکاری داشته اند و به سمت پای اینها نشانه رفته اند و چند تایشان را ناکار کرده اند. اینها با خودشان یک کلاش داشته اند که خوشبخناته به تیر هوایی برای ترساندن بسنده می کنند. بعد هم یکی از بچه های محل ما که تفنگ شکاری را کمی دیرتر به دعوا می رساند چند تیری به پای طرف مقابل می زند. هر دو طرف خونین و مالین راهی محله هایشان می شوند و شانس می آورند که کسی کشته نمی شود. از قرار نیروی انتظامی پس از پایان دعوا و برای خود نشان دادن به محل دعوا که اهالی آنجا به شدت وحشت زده بودند، سری می زند.
این دعواها که گاه به ناقص شدن یا کشته شدن جوانهای درگیر در آن منتهی می شود، از اتفاقات عادی چند سال اخیر گچساران است. امنیت مردم عادی بسیار پایین آمده و در عوض نبود امنیت، بهشت برینی برای قاچاقچیان مواد مخدر به وجود آورده. مردم حتی در خانه هایشان هم احساس امنیت ندارند و دلمشغولی اصلی بسیاری از خانواده ها این شده که مبادا فرزندانشان در این گروههای دعوا و لات بازی عضو شوند و خود کشته شوند یا موجب کشته شدن کسی شوند. نیروهای امنیتی و انتظامی تقریباً هیچ اقدام موثری انجام نمی دهند و تازه چنانچه کسی از این اوباش را تا دادگاه روانه کنند، زودتر از خودشان وی را در خیابان خواهند یافت.
اگر می خواهید از علت پیدایش این وضعیت فلاکت بار آگاه شوید پستی را که پیشتر با عنوان «گزارش یک فاجعه» نوشته بودم بخوانید.
همواره این سوال در ذهنم هست که:
چطور دولت و حکومتی که قادر به کنترل مشتی خلافکار خرده پا و تعدادی جوانک 18 تا 23 ساله نیست ادعای ابرقدرت جهانی بودن و رویاروی بزرگترین ابرقدرت جهان ایستادن و قدرت اول خاورمیانه بودن و هلال شیعی درست کردن و کلی ادعای مزخرف دیگر را دارد؟
بهتر است حضرات به جای این پاره گنده گوزیها امنیت درست و واقعی را به مردم بازگردانند و کاری کنند که نیروهایشان رشوه خوارِ قاچاقچیان خرده پا نشوند!
توضیح: شهر گچساران در جنوب غربی ایران واقع شده و یک پنجم تا یک چهارم نفت صد و چند دلاری ایران را تامین می کند که به پشت گرمی اش مسئولان این روزها برای عالم و آدم شاخ و شانه می کشند.

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر