web 2.0

۲۹.۲.۸۷

راهنمای جامع شکم چرانی

چنانچه گذرتان به رشت بیفتد و سراغ یک رستوران خوب را بگیرید احتمالاً آدرس چلوکبابی های محرم و محمود را به شما خواهند داد. البته هر دوی اینها غذا خوب و لذیذی دارند اما من جای دنج و باحالای را می شناسم که مطمئناً از رفتنبه آنجا پشیمان نمی شوید. رستوران کوچک و دنجی در کوچه کنار شهرداری به نام رستوران سالار هست که کبابهای معرکه ای دارد و از آن مهمتر مخلفات فوق العاده آن است. گردو، باقالی، اشپل ماهی سفید و از همه خوشمزه تر بورانی این رستوران را نباید از دست داد. ضمناً مثل بار اول من سوتی ندهید و اشپل (خاویار) ماهی سفید را خالی خالی نخورید که شوری اش دمار از روزگارتان درخواهد آورد. یک کم آن را با مقدار زیادی برنج مخلوط کنید و از طعم آن لذت ببرید.
در شیراز توصیه ای بهتر از شاطر عباس ندارم: خیابان خاکشناسی، نزدیک فلکه گاز. دفعه آخری که در این رستوران شکم چرانی کردم از زور سیری تا یک روز بعد نتوانستم غذایی بخورم. کبابهایش را تجربه کنید و تا مدتها لذت آن را در ذهن داشته باشید!
اگر مسافر کیش هستید از رستورانهایی که مدعی پخش موسیقی زنده هستند شدیداً دوری کنید. منظور از موسیقی زنده آهنگ ملایم پیانو یا سنتور نیست. آهنگهای خشن پاپ و راک در محیطی کوچک نه تنها مزه غذا را از بین می برد بلکه چند ساعتی سردرد را هم موجب می شود. در جزیره من میگوی پفکی رستوران هتل شایان را پیشنهاد می کنم. فوق العاده است! ضمناً ماهی شیر جنوب رو هم حتماً در همین رستوران تجربه کنید.
این فقط شروع کار است. برای تکمیل این فهرست و راهنما منتظر کامنتهای شما خواهم بود.
مطالب تکمیلی:
از کبابای حاج حسین هم نمی‌شه گذشت. تو خیابون فرعی کنار پل زرجوب. مخصوصا دوش خیلی باحالی داره.
محراب
متاسفانه خیلی رستوران رو نیستم لذا کمکی از دستم ساخته نیست اما قدیم‌ها در رشت معروفترین پلاکبابی، جهانگیر بود که ظاهراً هنوز هم هست. رستورانی در وسط محوطه‌ی یک گاراژ کامیون! اما غذاش حرف نداشت. گیلک‌هایی را می‌شناختم که از تهرون راه می‌افتادن و سه چهار ساعت راه رو می‌کوبیدن به عشق خوردن نهار در جهانگیر! حساب بفرمایید که چهارساعت هم در برگشت تو راه بودن! حالا از نظر کیفیت در چه حال است خبر ندارم اما یک روزگاری این "جهانگیر" جهانی را گرفته بود!
کبابی عبدالله هم توی خیابون ایران بد نبود تا چند سال پیش. یهو یادم افتاد.
آشپزباشی

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر