web 2.0

۳۰.۸.۸۶

آنتی ویروس رایگان۲

در خوان پرنعمت اینترنت و به ویژه از محضر استاد گوگل سوال پرسیدم و در ابتدا دو آنتی ویروس کاملاً رایگان کلَم وین ( Clam Win ) و مون ( Moon Antivirus ) را پیدا کردم.
مون نرم افزار بدی نبود. اما از پس بسیاری از ویروسهای بد قلق بر نمی آمد. و وقتی آن را حذف کردمهم به طور کامل حذف نمی شد.
کلم وین در عمل بسیار بهتر از آن کار می کرد و به صورتی ساده ( یوزر فرندلی ) با انتخاب درایو یا فولدر مورد نظر به راحتی آن را جستجو می کرد. ایراد بزرگ آن نداشتن حالت خودکار ( on access ) بود. به علاوه این آنتی ویوروس هم در مقابل ویروسهای قوی و تازه در می ماند.
ای وی جی ( AVG ) علاوه بر نسخه تجاری نسخه ای خانگی و رایگان دارد که می تواند برای کاربران ایرانی مفید باشد. روی دستگاه بسیاری از دوستانم این آنتی ویروس نصب شده و کارآیی اش هم نسبتاً خوب است. روی دستگاه یکی دو نفر از دوستان موجب به هم ریخت ویندوز شده (حالا مقصر نرم افزار است یا ویندوز تقبلی و کهنه آنها، مطمئن نیستم ).
با راهنمایی جادی با اوست ( Avast ) که نام آن را چندین بار شندیده بودم آشناتر شدم و آن را نصب کردم. به سایت نرم افزار می روید و نسخه خانگی و رایگان نرم افزار را دالود می کنید. بعد از نصب از شما رجیستر کردن می خواهد. به سایت نرم افزار می روید و رایگان ثبت نام می کنید و کد رجیستر رایگان شما به آدرس ایمیلتان ارسال خواهد شد. کد را وارد کنید و از نرم افزار استفاده کنید. حتی اگر همان زمان ویندوز شما ویروس داشته باشد و ویروس فایلهای ( exe ) را از کار بیندازد اواست از شما ری استارت می خواهد و اجازه جستجو قبل از ورود به محیط ویندوز را می دهد. با این حقه حتی قبل از ورود به محیط ویندوز دستگاه پاکسازی می شود . اکنون شما آنتی ویروسی بسیار کارآمد در مقابل انواع و اقسام ویروس دارید که سرعت شما را به طور محسوس پایین نمی آورد و به راحتی به روز می شود. جستجوی خودکار و به لحظه آن ( On access ) نیز برای فلش یا فلاپی و هر حافظه ای که به دستگاه وصل شود عالی است.
‍‍‍‍پیوندهای مفید:
اوست
کلم وین
مون
ای وی جی
مجمموعه ای از آنتی ویروسهای رایگان

بعد نوشت:
1- سید یوسف و جادی عزیز، گر صبر کنی حلوای آن غوره رو امروز می خواستم تقدیم کنم.
2- زن نارنجی محترم، منظور از نسخه های مورد استفاده ما ایرانی ها برای کاسپرسکی نسخههای کرک شده و قفل شکسته مرسوم در اینجاست که حتماً جاهای دیگه دنیا هم کمابیش رواج داره.
3- به زودی با مقداری اطلاعات ضروری از لینوکس میام خدمت شما
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر