web 2.0

۲۷.۴.۸۶

بالش نرم

گویند در سرزمین« Far Far Away» یکی از مُلوکِ مُلک که دوره را با دوره شهنشاهان اشتباه گرفته بود، قلدرمابانه فرمود: « نباید بالش نرم زیر سر مردم بگذاریم!»

مردم که مدتها بود روی آسایش را ندیده بودند از این سخن برآشفتند و یکی از رعایای جنوبِ آن مُلک که از این سخن ماتحتحش آتش گرفته بود و متحیر از این موضوع بود که آقایان چه لطف بزرگی به وی و هموطنانش کرده اند که چنین منت بر سر ملت می گذارند، سرود:

آلودگی صنعتی برای من

تعفن بنزینی برای من

هر رنجی که می بینی برای من

نُقل و گل و شیرینی برای تو

***

منصب فامیلی برای تو

اخلاق قابیلی برای تو

قصر آجیلی برای تو

***

گرمای جنوب برای من

زجر و عیوب برای من

کار سحر تا غروب برای من

***

بالش نرم برای تو

آغوش گرم برای تو

***

سود وام 28 درصد برای من

مالیات بیست از صد برای من

بنزین گران و بد برای من

مرسدس سرسبد برای تو

***

خانه ترکش خورده برای من

آب آلوده، کودک مُرده برای من

ترس محتسب خورده برای من

***

فقر و بدبختی برای من

نداری و سختی برای من

تاج خوشبختی برای تو

***

از مجلس چه می جویی، عادل من؟

توهین به ما چه می گویی کاهل من؟

ما مرده ایم چه می بویی، عاقل من؟

****************************

اصل ترانه را می توانید از اینجا بشنوید

balatarin
Delicious
Twitter

2 نظر:

ماکان گفت...

نمی دونستم طناز هم تشریف دارین دوست جدید!

ماکان گفت...

نمی دونستم طناز هم تشریف دارین دوست جدید!

ارسال یک نظر