web 2.0

۱۱.۹.۹۱

پیروزی دیپلماتیک بزرگ و آینده‌ی مبهم

فلسطین از نهاد ناظر به دولت ناظر غیرعضو ارتقا یافته. ابومازن صاحب پیروزی بزرگی شده که موشک های حماس هرگز قادر به آن نبوده است. جای بسی خوشبختی است که چنین برد بزرگی از راه دیپلماسی به دست آمده و نه از طریق جنگ و خونریزی.
متاسفانه دولتهای بزرگ غربی باز هم به ثابت کردند که در مناقشه خاورمیانه نه تنها بی طرف نیستند بلکه هواداری بسیار غیر منصف هستند. کانادایی که آنچنان نگران حقوق بشر در ایران است رای منفی می دهد و انگلیس و آلمان رای ممتنع! و اینهمه صداقت و یکرویی مثل همیشه این درس بزرگ را تکرار می کند که هیچ کس دلسوز مانیسست و بیچاره آنانی که دندان طمع به الطاف چنین دوستانی را از بیخ و بن نمی کشند.
راه حل اول و آخر مناقشه خاورمیانه راه حل دو کشور است. اگر زمانی تقسیماتی منصفانه اعراب فلسطینی و یهودیان اسراییلی را صاحب دو کشور همسایه کند، احتمال می رود خاورمیانه روی آرامش به خود ببیند و دو طرف دعوا بتوانند مثل انسان در کنار هم زندگی کنند؛ اگر چه با حضور رادیکالها در دو طرف دعوا و دلسوزیهای قدرتهای منطقه ای و جهانی چنین آرمانی دور از دست به نظر می آید!
balatarin
Delicious
Twitter

2 نظر:

ناشناس گفت...

دولت ایران با حماس فقط بخاطر بقدرت نشان دادن خود هزاران فلسطینی واسرائیلی به کشتن میدن واقعا که.!!!!!!!!!!!!زردکوهی ازبلوچستان

ناشناس گفت...

حرفت راست صداقت نرم

ارسال یک نظر