web 2.0

۲۰.۹.۹۱

اندر احوالات یک رفتار ناجوانمردانه!

جوانترهای وبلاگستان شاید یادشان نیاید. آن قدیم‌ترها یکی بود به نام حسین درخشان (سردبیر خودم). او هر کاری برای دیده شدن انجام می‌داد ولی نقطه مشترک همه رفتارش رادیکالیسم حاکم بر آنها بود. او یک بار سر از اسرائیل در می‌آورد و دشنام گوی حکومت می‌شد و یک بار سینه‌ چاک ولایت و دشنام گوی اپوزسیون. سرآخر سر از زندان داخل ایران درآورد و از آنجا که همه چیز حول او مشکوک بود امثال ما زندانش را هم باور نکردیم تا در دفاع از او قلم بزنیم! این روزها نیکان قدم در همان راه نهاده.
نیک آهنگ را از آن زمان که کاریکاتوریست مطبوعات بود می‌شناسم. بعدها وبلاگ او از زمره وبلاگ‌هایی بود که پای ما را به وبلاگستان باز کرد. نمی‌دانم در «سازمان بهینه سازی مصرف سوخت» بین او و مهدی هاشمی چه گذشت، اما هر چه بود سبب نفرت و کینه‌ای شدید از خاندان هاشمی شد؛ تا جایی که بارها در وبلاگ ایشان بدگویی‌هایی از هاشمی و فرزندانش را می‌‎خواندیم.
مهدی هاشمی همواره یکی از جنجالی‌ترین فرزندان هاشمی بوده. اتهام‌های فراوانی در خصوص مسائل مالی وی در خصوص قرارداد های نفتی، سازمان بهینه سازی و دانشگاه آزاد وجود دارد. به نظر نمی‌رسد این اتهام‌ها چندان هم بیراه باشد. بی‌گمان بسیارند کسانی که تمایل دارند اتهام‌های فرزندان هاشمی به ویژه مهدی و یاسر هاشمی در دادگاهی منصف رسیدگی شود. اما هیچ آدم منصفی نمی تواند منکر زحمات اکبر هاشمی (پایان جنگ، تاسیس دانشگاه آزاد و ترویج سواد، ساخت زیربناهای صنعتی، کمک به اصلاحات و ..)، فائزه هاشمی (حقوق زنان و شجاعت سیاسی) و محسن هاشمی (ساخت متروی تهران) شود.
متاسفانه همان‌طور که در همین مکالمه نیز ذکر می‌شود یکی از بدترین اشتباهات استراتژیک اصلاح طلبان پروپاگاندای ابتدای دوران آنها علیه هاشمی بود. گنجی و برخی دیگر از دوستان رادیکال، هاشمی را سیبل کردند و هر چه می‌توانستند علیه‌اش تبلیغ کردند. این در حالی است که مشی میانه‌ی هاشمی در بسیار مواقع به نفع منافع ملی بوده و هست. به هر حال آنچه اکنون نیکان در مورد مهدی هاشمی انجام داده، هر چه بوده باشد نه نفعی به جنبش دموکراسی‌خواهی می‌رساند و نه بویی از جوانمردی در آن هست. تهیه و ارائه‌ی مدرکی که دادگاه و سیستم امنیتی یقیناً علیه مهدی هاشمی و حتی اکبر هاشمی استفاده خواهند کرد با هیچ منطقی توجیه‌پذیر نیست.
کاش روزی یاد بگیریم در جهت حب و بغض‌های شخصی اخلاقیات را زیرپا نگذاریم و منافع مرد را قربانی نکنیم!
balatarin
Delicious
Twitter

10 نظر:

ناشناس گفت...

matne aali bod

ناشناس گفت...

hashemi khodesh sardasteye najavanmardas to az tarahom bar palang tizdandan dari migi

ناشناس گفت...

خیلی موافقم.هرچند من هم از جماعت هاشمی متنفرم.

ناشناس گفت...

متاسفانه کانادا تبدیل شده به محل تجمع جاسوسها ودزدهای وابسته به رژیم

ناشناس گفت...

من همین رو میدونم که فقط این جماعت ایرانی لیاقت همین آخوند ها رو داره , چون همیشه بدون مطالعه قضاوت میکنه و همیشه هم راهش رو گم میکنه , نیک آهنگ هر کاری میکنه به خودش مربوطه نه به ما , اگه خوب بود دوسش داشته باشید بد بود دوسش نداشته باشید و اگه کاندید شد رای ندید , همه ادعای دموکراسی میکنیم بعدش راجع به همه نظر میدیم .

بعدش هم این اقایان رفسنجانی و بقیه اخوندها همه از کثیف ترین حربه ها استفاده کردند در مقابل جوانان ازحمله خود من و در جنگ هم حلوا تقسیم نمیکنن , خود من هم دستم برسه با کثیف ترین حقه ها آدم هایی رو در حق من کثیف بود از پاد درخواهم اورد , شما هم که یا عامل حکومت هستید و یا نادانسته عامل شدهاید بهتر است یک کم فکر کنین

ناشناس گفت...

سلام،

تو را به خدا خودتان را و سطح شعور مردم را تا این حد تنزل داده‌اید که میخواهید علی‌ اکبر هاشمی‌ را رنگ کنید و به عنوان یکی از رجال ایران جا بزنید.

از این گفته و این تفکر چیزی جز دیکتاتوری بیرون نمیاید و حتما شما لایق و شایسته آن هستید ولی‌ نه مردم ایران.

ناشناس گفت...

dame nika garm hashmi vaghti 67 mashghole slakhi bod koja bodi

ناشناس گفت...

razdari amanatdari akhlaghhefeyi hamash dorost ama hashemi shoghle harzeyie ke nemishe rosh hesab kard

ناشناس گفت...

raftare hashemi ba marhome lahoti bakarbaschi ro faramosh kardin?bekesh haghte

ناشناس گفت...

to share kora ye cheshm padeshast faeze va azadiye zanan khandedare nasrin setode shirin ebadi va.........hatman ina hame shagerde khanome hashemi hastan na amo veblagiiiiiiiiiiii?