web 2.0

۱.۹.۹۱

آیا بالاترین برترین خواهد ماند؟

شش سالی از عمر بالاترین می گذرد. در تمام این سالها این سایت نقش انکارناپذیری در وب فارسی داشته است. اما در یکی دو سال اخیر روند بالاترین چندان صعودی نبوده.
کم رونق شدن وبلاگستان به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز تولید محتوا در این امر نقش داشته است. اما چیزی که بسیاری از بازدیدکنندگانی شبیه من را می آزارد چیزی دیگری است.
روزگاری بالاترین برآیند برترین پیوندهای وب فارسی بود. جایی که با گشت و گذاری در آن خواندنی ترین مطالب از فناوری و سرگرمی گرفته تا سیاسی و اقتصادی رامی‌شد یافت.اما این روزها چیزی که بسیار آزاردهنده است، حضور سازمان یافته برخی گروه های سیاسی است. متاسفانه پررنگ ترین حضور مربوط به گروههایی است که در عرصه سیاست نیز با «کاریزما تراشی» و «انسان پرستی» به حیات سیاسی خود ادامه می دهند. 
در واقع هواداران تندروی راس هرم قدرت داخل، مجاهدین، سلطنت طلبان و توهین کنندگان به مذهب، گروههایی هستند که به وضوح از فضای دموکراتیک بالاترین سوء استفاده می‌کنند.
معمولاً یک لینک توسط یکی از اعضای آنها ارسال می شود و بقیه به صورت هماهنگ به آن رای می دهند، امری که با فلسفه وجودی بالاترین همخوان نیست.
حالا اگر مدیران سایت با آنها برخورد کنند فریاد وامصیبتا بلند میشود که قواعد دموکراتیک زیر پا گذاشته شده و اگر هم آنها را به حال خود بگذارند جوِّ سایت را خراب می‌کنند و دیکتاتوری‌های کوچکی را سازمان می‌دهند، همان رویه ای که این گروه ها در فضای سیاست واقعی نیز دنبال می کنند.
آیا راهی برای تغییر شرایط و حل این مشکل وجود دارد؟
balatarin
Delicious
Twitter

2 نظر:

روزبه گفت...

به امید خوندن کامنت‌های مردم اومدم، اما گویا هنوز چیزی نوشته نشده. به هر حال سوال من هم هست.

ناشناس گفت...

دوست گرامی چاره کار این است که همۀ کاربران آزادانه وبدون محدودیت و خط قرمز,دیدگاهها ونظرات خویش را بیان کنندو کسی مثل یک ناظم مدرسه متر و معیار تایین نکند که چی بگوییم و چی نگوییم.شما اگه سایت باز تاب را ملاحظه کنید حالتان به هم میخورد از اینکه اولا"خوانندگان نمیتوانند کامنت بگذارنند در ثانی کارمندان این سایت با چندین id میآن زیر مطالب نظرات خودشونو که به نفع خودشون و سایتشون و جناح سیاسیشون هست رو باز تاب میدن,به همین خاطر اساسا" بنده مطالب اینگونه سایتها را نمیخوانم وجدی نمیگیرم,چونکه اینقدر بیشهامت و بزدل و ترسو تشریف دارن و برای شعور مخاطبانشان ابدا" ارزشی قائل نیستند زیرا که از شعور بهره ای نبردن.اگر یک سایت شرایطی را فراهم کند که همگان آزادانه هرچه میخواهند بگویند و حتی حرفهای رکیک بزنند,در مقابل کسانی هستند که با استدلال و منطق واخلاق این افراد را خلع سلاح و شرمنده خواهند کرد و کم کم کاربران هم نحوۀ استفاده صحیح وبجای ابزارهایی مثل اینترنت را یاد میگیرند. موفق وپایدار باشی

ارسال یک نظر