web 2.0

۲۶.۲.۹۰

تفاوت روابط عمومی و تبلیغات غیر صادقانه


شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که روابط عمومی و تبلیغات (به خصوص از نوع غیر اخلاقی و غیر واقعی آن) چه تفاوتهایی با هم دارند؟
تفاوت اصلی در دو سویه بودن ارتباط و احترام واقعی به مشتریان در روابط عمومی است.
در یک رفتار نشأت گرفته از روابط عمومی وقتی اطلاعات کاربران سرویس بازی شرکت «سونی» به سرقت می رود، مدیران شرکت خاضعانه جلوی دوربین رسانه ها ظاهر می شوند، تعظیم می کنند و از مشتریان به طور جدّی عذرخواهی می کنند و سعی می شود با عبور از بحران، از تکرار اشتباهات جلوگیری شود.









در مقابل شرکت ایرانی «ایران خودرو» با آنکه صدها انسان در خودروهای این شرکت زنده زنده سوختند، ضمن اینکه از یک عذرخواهی ساده خودداری می کند از هر ابزاری برای مخفی ماندن ماجرا استفاده می کند و در عین حال به طور مداوم با هزینه های میلیاردی مخاطبان را بمباران تبلیغاتی می کند! این همان تبلیغات غیر اخلاقی است.
اگر به رفتار دو شرکت دقیق شویم تفاوت عملی و ملموس تبلیغات و روابط عمومی را در می یابیم.
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر