web 2.0

۲۴.۱۲.۸۹

افزایش دستمزد کارگران در سال نود و بی شرمی دولت


دولت افزایش دستمزد امسال کارگران را 6 درصد به علاوه روزی 304 تومان (حدود ماهانه 9000 تومان) اعلام کرده.
دولت بی برنامه ای که بودجه اش را آنچنان در دقیقه نود داده که مجلس مجبور شده تنخواه گردان در اختیارش بگذارد، ماه ها با ارقام افزایش سالانه حقوق کارگران بازی کرد و وزیر کار لفاظی ها کرد و فیلم ها بازی کرد تا سرانجام با 6 درصد افزایش حقوق سر و ته کار را هم بیاورند.
در چند سال اخیر دولت بر خلاف رویه دولتهای قبل افزایش حقوق کارگران را به 5 یا 6 درصد محدود کرده. این در حالی است که درآمدها نفتی دولت ایران در هیچ زمانی از تاریخ کشور چنین هنگفت نبوده، والبته پس از جنگ تا حالا وضع اقتصاد هرگز به این خرابی نبوده و گرانی کمتر موقعی چنین کمر شکن بوده. ضمن آنکه کارشناسان و منابع مختلف خط فقر در شهرها را حدود 800 هزار تومان می دانند.
دولتی که از نظامی های میلیاردر تشکیل شده و طبعاً از حال طبقات فرودست خبر ندارد و در عین حال رسیدگی به طبقات فرودست را شعار اصلی خود قرار داده، متاسفانه در حال ویران ساختن زندگی طبقات کارگری و تحت فشار گذاشتن نیروهای دارای قرارداد تامین اجتماعی است.
متاسفانه روز به روز بیشتر ایمان می آوریم که آنچه خواسته ی واقعی دولت فعلی است گداپروری محض در جامعه و پرورش مردمانی است که به جای حق الزحمه و دستمزد کار خود، ماهانه مستمری بخور و نمیری به زور نامه و التماس و یارانه دریافت کنند.
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر