web 2.0

۱۴.۱۲.۸۹

تبدیل رایگان تصویر به متن


اُ سی آر (OCR) مخفف کلمات انگلیسی به معنی «تشخیص بصری حروف» است و به فناوری ای گفته می شود که متن را از یک پرونده تصویری و یا مدرک اسکن شده استخراج می کند تا قابلیت ویرایش و تغییر و ... پیدا کند.
تارنمای (Free Online OCR) یکی از سریع ترین و راحت ترین ابزارهای تبدیل تصویر به متن است. این تارنما از بسیاری از فرمت ها از قبیل ( JPG, GIF, PNG, BMP, TIFF وPDF) پشتیبانی می کند.
به راحتی می توانید ابتدا فایل خود را با زدن دکمه (Browse) در سمت چپ تارنما بارگیری کنید و سپس با زدن دکمه تبدیل (Convert) پرونده تصویری شما به سرعت یک پرونده متنی تبدیل خواهد شد.
متاسفانه این تارنما از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و با تبدیل یک پرونده تصویری به زبان فارسی آن را به صورت تصویر تکه تکه شده در فایل ورد (Word) وارد می کند، اما چنانچه بخواهید یک مقاله انگلیسی را برای ویرایش به متن تبدیل کنید و یا از ابزارهای ترجمه مثل مترجم گوگل استفاده کنید، این تارنما می تواند کمک بسیار خوبی برای شما باشد.
از مزایای این تارنما می توان به عدم نیاز به نصب نرم افزار، عدم نیاز به ثبت نام و پر کردن فرمهای طولانی، دارا بودن خروجی با فرمت های (TXT, DOC,PDF) و پشتیبانی از پروندهای تصویری با فرمت های مختلف اشاره نمود. البته تارنماهای دیگری نیز با کارکردی مشابه نیز وجود دارند.
در نوشتن این پست از مطلب وبلاگ (makeuseof.com) کمک گرفته شده.
balatarin
Delicious
Twitter

1 نظر:

شاهین آزاد گفت...

ابزار مناسبیه برای دوران ما‌. ولی متاسفانه زبان فارسی از قافله عقب مونده‌. درسته که چند‌تایی OCR برای فارسی نوشته شده ولی تا جایی که من خبر دارم‌، همشون پولین و اون هم مدل نجومی‌!

ارسال یک نظر