web 2.0

۳.۱۲.۸۸

هشت نرم افزار متن بازی که باید داشته باشید

در این پست هشت نرم افزار کدباز به شما معرفی می شوند که بسیارکاربردی هستند. این نرم افزارها به ويژه زمانی مفید خواهند بود که شما نخواهید یا نتوانید هزینه های نرم افزارهای تجاری را بپردازید (یا در پی کرک آنها بروید!):

چند تکه کردن یا ادغام فایلهای پی دی اف (PDF Split and Merge)
این نرم افزار ابزاری ساده برای چند تکه کردن یا ادغام فایلهای پی دی اف است. نسخه های کنسول یا رابط گرافیکی آن نیز موجود است. نسخه رابط گرافیکی آن با «جاوا» نوشته شده و دارای قابلیت انتخاب چند فایل و امکان تعیین تنظیمات متفاوت است.









تایت وی ان سی(TightVNC)

این نرم افزار نسخه توسعه یافته وی ان سی، ابزار عالی ریموت-دسکتاپ است. بهسازی نرم افزار شامل روش رمزگذاری «تایت» است که در صرفه جویی استفاده از پنهای باند موثر است. همچنین در نسخه ویندوز امکان انتقال فایل نیز وجود دارد. بهبود رابط گرافیکی ، رفع ایرادهای نسخه قبلی و بسیاری ويژگیهای دیگر از زمره تغییرات نسبت به نسخه پیشین است.










وین اس سی پی (WinSCP)
این نرم افزار برای کاربردهای «SFTP» و «FTP» در ویندوز استفاده می شود. قابلیت اصلی آن انتقال ایمن فایلها بین یک کاربر و رایانه ای است که آن را از راه دور کنترل می کند. این نرم افزار علاوه بر اف تی پی ایمن از شل ایمن «SSH» و پروتکل اس سی پی (SCP) استفاده می کند.









نوتپد پلاس پلاس(Notepad++)
این نرم افزار ویرایشگر برنامه نویسی و جایگزینی کاملتر برای نوتپد ویندوز مایکروسافت است و ماموریت آن تلاش برای داشتن محیط زیستی سبزتر است. سازندگان برنامه مدعی هستند که با بهینه سازی آن موجب کاهش مصرف انرژی سی پی یو و در نتیجه کاهش انتشار دی اکسید کربن می شود.











لانچی (Launchy)
این نرم افزار رایگان برای استفاده بجای استارت منوی ویندوز، آیکونهای دسکتاپ و نیز جهت مدیریت فایلها طراحی شده. لانچی برنامه ها،اسناد، فایلهای پروژه، پوشه ها و بوکمارکهای شما را فهرست بندی کرده و تنها با فشردن چند دکمه در صفحه کلید راه اندازی می کند.









سون زیپ (7Zip)
سون زیپ نرم افزاری برای بایگانی فایلها با سطح فشرده سازی بالاست. این نرم افزار فرمتهای زیر را پشتیبانی می کند:
7z, ZIP, CAB, RAR, ARJ, LZH, CHM, GZIP, BZIP2, Z, TAR, CPIO, ISO, MSI, WIM, NSIS, RPM ، DEB













نرم ا فزارهای قابل حمل (PortableApps)
با توجه به همه گیر شدن استفاده از حافظه های قابل حمل، این نرم افزارها به شما این امکان را می دهد که کلیه برنامه های مورد علاقه یتان همراه با بوکمارکها، تنظیمات، ایمیلها و غیره را بر روی حافظه قابل حمل همراه داشته و از آنها بر روی هر کامپیوتر داری ویندوز (بدون نیاز به نصب) استفاده کنید. (توضیحات بیشتر درباره این نرم افزارها)













اکس کریپت (AxCrypt)
این نرم افزار برنامه ای پیشرو برای رمزگذاری و پنهان کردن فایلها در ویندوز است. اکس کریپ کاملاً با ویندوز آمیخته می شود تا امکان فشرده سازی، رمزگذاری، رمزگشایی، ذخیره سازی، ارسال و کار با فایلهای شخصی را فراهم آورد.








منبع
balatarin
Delicious
Twitter

1 نظر:

Elina Azari گفت...

بسیار عالی / خسته نباشید

ارسال یک نظر