web 2.0

۱۷.۳.۸۸

خیاط در کوزه افتاد

خداوندا این کشور را از دشمن، خشکسالی و دروغ در امان بدار! (دعای داریوش کبیر در تخت جمشید)
عاقبت خیاط هم در کوزه افتاد. رئیس جمهور محترم که در مناظره پیشین به خود اجازه می داد با سوءاستفاده از ادب و نجابتِ رقیب یکسره حمله کند، اینبار خیلی زود کیش شد. با این اوصاف او که عبای دشنام گویی از تن به درآورده بود تا لباس فاخر علم گرایی و آمار و کارشناسی ارشد(!) بر تن بپوشد، بسیار زود به گوشه رینگ رفت و ضربات پی در پی شیخ لُر قامت خونسردی ظاهری اش را در هم شکست.
مدتها بود اینقدر نخندیده بودیم. شیخ با استفاده از قدرت طنز، دروغ پردازی را چنین به سخره گرفت:
«ننه بزرگ من هم با رفتن به بقالی محلشون می فهمه که تورم و گرونی هست.» (در پاسخ به آمارهای دروغین اقتصادی)
«به ملا می گن وسط زمین کجاست، می گه همینجا که من ایستادم. حالا متر بردار متر کن!» (در پاسخ به آمارهای فضایی دولت)
«اتفاقاً خوبم یادم بود ولی چون جواب سوالام رو ندادی از عمدت نگفتم.» (درباره ماجرای جزایری) ...
با هر کدام از این شوخ طبعیهای شیخ صدای قهقهه اهل خانه فضا را پر می کرد. همچنین صداقت شیخ در خصوص «جزایری» که به جای انکار و لاپوشانی (بر خلاف حریف) دریافت پول را تصدیق کرد، جای تحسین دارد. همه می دانیم که مخارج امورات حزبها و گروههای سیاسی در سراسر دنیا، دفتر مقامات مذهبی در کشور ما و بسیاری نهادهای اینچنینی با بذل و بخشش سرمایه داران می چرخد و هر کس خود را در این رابطه گول می زند ساده لوحی به خرج داده. (البته این به معنای تایید صحت این بده بستانها نیست)
همچنین گفتن فهرست حامیان رئیس جمهور مظلوم از قبیل آقایان «جنتی»، «مصباح» و «برادر حسین» دست رئیس دولت محترم را برای مظلوم نمایی خالی گذاشت.
نکته جالب دیگر این بود که با دفاع غیرتمندانهٔ کروبی از همسر حریف دیگرش، موضع آقای احمدی نژاد را 180 درجه تغییر داد و به ناگهان آبروریزی اخیرش را به کلی انکار کرد!
جالبترین نکته مناظرهٔ دیشب از نظر من این است که آقای کارشناس ارشد هنوز تفاوت «تورم» و «رکود» را در اقتصاد نمی داند. در مدت اخیر اقتصاد کشورهای غربی به کلی درگیر رکود است، پس آمار تورم رئیس جمهور از چه منبعی درآمده؟ جهت استحضار مقام محترم ریاست جمهور و آمارسازانِ بارگاه ملکوتی ایشان عرض شود:
The only real benefit of an economic recession is that it will help to cure inflation. In fact, the delicate balancing act that the Fed struggles to pursue is to slow the growth of the economy enough so that inflation will not occur, but also so that a recession will not be triggered in the process.
از آنجا که بعید می دانم کارشناسان ارشد محترم دولتِ مهندسی چیزی از زبان اجنبی انگلیسی بدانند به صورت لری عرض می شود که رکود و تورم با توجه به این تعریف رابطه معکوس دارند. افتاد؟؟؟
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر