web 2.0

۲۳.۱۲.۸۷

حداقل دستمزد سال آینده کارگران

خبرگزاری مهر: " شورای عالی کارحداقل دستمزد سال آینده کارگران را دو میلیون و 745 هزار ریال تعیین کرد. به گزارش خبرنگار مهر، شورای عالی کار متشکل از نمایندگان گروه های کارگری، کارفرمایی و دولت، عصر امروز در دومین جلسه رسمی خود حداقل دستمزد سال آینده کارگران را دو میلیون و 745 هزار ریال تعیین کرد. بر اساس مصوبه شورای عالی کار حداقل مزد روزانه کارگران در سال آینده رقمی معادل 91 هزار و 500 ریال خواهد بود که این رقم نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است. همچنین از ابتدای سال 88 به میزان 5 درصد آخرین مزد ثابت و یا مبنای سال جاری به اضافه روزانه 14 هزار و 640 ریال به دستمزد کارگران افزوده می شود ،مشروط به اینکه دستمزد روزانه هر کارگر از مبلغ 91 هزار و 500 ریال کمتر نشود."
با توجه به این خبر بسیاری از دوستان می خواهند بدانند حقوقشان در سال آینده چه تغییری می کند؟ اول لازم است بگویم که منظور از کارگر، کلیه پرسنل کارگاه است که حقوقشان بر مبنای ضوابط اداره کار تعیین می شوده و نه ادارت دولتی. همچنین اين رقم به غير از حق اولاد، حق مسكن و بن كارگري است.
می توانید حقوق سال آینده را از فرمول زیر حساب کنید:
حقوق پایه × 5%آن = X
X + حقوق پایه + (14640×30) = حقوق پایه جدید
البته افزایشی که بر حقوق پایه تاثیر می گذارد بر سایر مزایا مثل (فوق العاده بدی آب و هوا، حق سمت و ...) و البته اضافه کاری هم به همان نسبت تاثیر می گذارد.
در واقع هرچه حقوق فعلی شما بیشتر از حداقل تعیین شده باشد درصد افزایش آن کمتر می شود.
بعد نوشت:
از قرار چند روز بعد از تصمیم شورای عالی کار جلسه مجددی گرفته شده و 25 درصد افزایش حقوق به 20 درصد کاهش یافته. متن کامل رو در روزنامه ایران بخونید.
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر