web 2.0

۲۳.۶.۸۷

صدا و سیما وجدان دارد؟


- طوفان گوستاو دارد به آمریکا نزدیک می شود. دویست کیلومتر تا آمریکا، 199، 198، 197،...، سه،دو،یک. آمریکا دارد نابود می شود. آمریکا تمام شد. نسل آمریکاییها منقرض شد! کاترینا در مقابل گوستاو اسباب بازی است. گوستاو، گوستاو، گوستاو، ... (با جزئیاتی چند ساعته)
2- بمباران اشتباهی نیروهای ائتلاف مرگ چند روستایی را در روستای عزیز آباد افغانستان موجب شد. صحنه های عزاداری مردم روستا. معرفی تک تک مردم روستا. بررسی عمق فاجعه!
صدا و سیما وقتی منافع برخی ایجاب می کند چنان بر موضوعاتی از این دست زوم می کند و جزییات را چنان با آب و تاب تعریف می کند که آدم حیرت می کند. اکنون ما تمام مردم روستای عزیز آباد افغانستان را می شناسیم و اسامی تمام شرکتهای دچار بحران مالی آمریکا و میزان بدهیها و نوع مشکلات مالی آنها را می دانیم. اما از طوفان در خوزستان، سیستان، چهارمهال، ایلام، آذربایجان، گلستان و مازندران و زلزله در هرمزگان چه قدر می دانیم؟ به اندازه چند کلمه ای که در تیتر و خلاصه اخبار صدا و سیما ذکر شده!
وقتی شب یکباره موجی از گرد و خاک از راه رسید و همراه با آن رعد و برق و رگبار و طوفان و بی برقی زندگی ما در خوزستان را به گند کشید هیچ آمادگی برای آن نداشتیم. چرا که شب تنها درباره یک رگبار معمولی از تلویزیون شنیده بودیم و در عوض شرحی مفصل از طوفان گوستاو و مسیرش به سمت آمریکا داشتیم.
تعداد زیادی از هموطنان ما کشته شدند و برای مسئولان صدا و سیما کشورمان اینقدر ارزش نداشتند تا مثل اهالی عزیز آباد افغانستان کمی با مشکلاتشان آشنا شویم.
آیا جان ما کم ارزش تر از آمریکاییها و افغانیها و غیره است؟
آیا مسئولان صدا و سیما (و حتی هواشناسی) واژه «وجدان کاری» را تا کنون شنیده اند؟
تا کی این روند شرم آور ادامه خواهد یافت و هموطنان ما به این راحتی بدون اطلاع از حوادث پیش رو خواهند مرد؟
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر