web 2.0

۸.۳.۸۷

اولین سنگر (دیه یکسان زنان و مردان)

معضل حقوق زنان مثل بسیاری از مسائل دیگر در ایران دو سوی کاملاً متفاوت دارد. برخی در پی توجیه بی بندو باریهای اخلاقی خود همواره غرغرهایی هم در رابطه با حقوق زنان دارند که طبعاً برای هیچ عاقل دلسوزی پذیرفته نیست.
از سوی دیگر بسیاری از زنان نیز در پی بدیهی ترین حقوق زنان و رسیدگی به مشکلات واقعی و ملموس آنها در جامعه سنتی و مردسالار ما تلاشهای قابل تقدیری داشته اند و هزینه های سنگینی را پرداخته اند (اوین و قصر شاهدند!).
حق طلاق برای زنان و دیه برابر از جمله موضوعاتی است که همواره از این دوستان و همسایه های وبلاگستانی شنیده ام. دیشب در اخبار شنیدم که حق دیه برابر در تصادفات برای زنان به رسمیت شناخته شده. می توان با عینک بدبینی دید که اتفاق مهمی نیست و فقط تصادفات رانندگی است و ... اما من با اطمینان کامل این را یک پیروزی بزرگ می دانم. چرا که اکنون اولین سنگر سنت و سنت گرایان فتح شده و اگر دیه برابر در تصادف موردی ندارد در قتل و غیره هم قطعاً و عقلاً و شرعاً ایرادی ندارد! این پیروزی را به همه فعالان واقعی حقوق زنان تبریک می گویم و امیدوارم این را به عنوان دستاویزی برای پیشرفت موفق و گام به گام در جهت کسب حقوق انسانی برابر قرار دهند.
البته همه این موارد در صورتی است که مردان فوق مسنِ شورای نگهبان این لایحه را تصویب کنند!
متن خبر یکسان شدن دیه زن و مرد
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر