web 2.0

۲۶.۵.۸۶

بالاترین


تمرين دموكراسي با كمترين هزينه

بارها گفته ام كه در اين دنياي مجازي سرگرم نمي شوم، زندگي مي كنم. شايد زياده روي باشد، شايد غير عاقلانه ولي من از اين محيط مجازي بسيار آموخته ام و دوستاني دارم كه شايد هرگز نمي توانستم در دنياي واقعي بيابم. زندگي مجازي پاتوق مجازي هم مي طلبد. مدتهاست كه بالاترين يكي از پاتوقهاي ثابتم شده. پاتوقي كه قانون اساسي آن بر پايه دموكراسي است. گاهي زيادي سياسي مي شود، گاهي دستهاي آلوده در آن تقلب مي كنند و گاهي از سر اين پاتوق ايستادن لذت كافي را نمي بريم، اما همه اينها اشتباهاتي است كه ممكن است در يك جامعه دموكراسي واقعي نيز رخ دهد. و اصلاً چه خوب كه ما ايرانيها در دنياي مجازي دموكراسي را با هزينه هاي بسيار كمتر تمرين كنيم و براي اين كار چه جايي بهتر از بالاترين؟!

به همسايه هاي مجازي عزيزي كه در اين پاتوق دوست داشتني زحمت مي كشند يك سالگي بالاترين دوست داشتني را تبريك مي گويم و برايشان آرزوي موفقيت و بهتر شدن هر روزه كارشان را دارم.

از بالاترين گفتم، دلم مي خواهد از دو در دو هم بگويم كه چه حيف! از آن دو در دوي پويا و پرتحرك كه هر لحظه حرفي تازه براي گفتن داشت و وبگردها بسياري از ما را به لطف دو در دو شناختند حالا تني نيمه جان مانده. كاش دوباره برخيزد! چرا كه او هم در نوع خودش عالي و ارزشمند بود.

balatarin
Delicious
Twitter

2 نظر:

ماکان گفت...

یه جور دموکراسی که فقط صدای بعضی ها بلندتره!

ماکان گفت...

یه جور دموکراسی که فقط صدای بعضی ها بلندتره!

ارسال یک نظر