web 2.0

۲.۹.۸۵

طفلک کاریکاتوریستها



نوشتن این مطلب متاسفانه چند روزی به تاخیر افتاد: از قرار کیهان کاریکاتور یه کاریکاتور کشیده بود که در اون دو نفر با لباس لری (بختیاری) حضور دارن. دوستان بلاگر هم گشتن و کشف کردن که بعضی نشریات دیگه هم کاریکاتورایی از این دست هست. بنابراین برای این که از هموطنای آذری توی جنجال به پاکردن کم نیارن یه پتیشنکوائیه) نوشتن و کلی هم امضا براش جمع کردن.

اول اینکه این قضیه شکوائیه نوشتن داره بدجوری کلیشه ای و بیخود می شه. بعد هم متاسفانه داریم (لابد به تقلید از سیاستمدارامون) الکی همه چی رو مقدس و دست نیافتنی می کنیم. این دو نفر دهاتی ممکن بود لباس هر قومیت دیگه ای رو به تن داشته باشن. هیچ چیز توهین آمیزی هم توی کاریکاتورا نبود. مطمئنم باز هم بیشتر آدمایی که داغ کردن و رگاشون متورم شده اصلاً خود کاریکاتورا رو ندیدن! من نه این قومیت پرستیای الکی رو می تونم بپذیرم و نه تریپهای غیرت بیخود از این دست رو.







***
در مورد سالروز قتل فروهرها سال گذشته مطلبی با عنوان « نیمه پنهان ماه » نوشته بودم که هنوز هم نظرم همونه. ضمناً کار زشت نیروی انتظامی در جلوگیری از برگزاری مراسم سالگرد فروهرها تنها زخمها رو تازه می کنه و آدم رو به یاد دسته گلهایی می ندازه که این نیرو تو اینجور موقعیتها به آب داده.
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر