web 2.0

۲۳.۸.۸۵

خبرخوان

قبلاً از نرم افزار Rss reader به عنوان خبر خوان استفاده می کردم. نصب این نرم افزار مستلزم نصب Microsoft Frame work است که هم وقت گیر است و هم فضای زیادی اشغال می کند. این نرم افزار با فارسی چندان سازگار نیست و بسیاری مواقع هم ایراد می گیرد و بسته می شود ( مطمئن نیستم این ایراد آخر از کامپیوتر من بود یا نرم افزرا). تازگی از نرم افزار Feed Reader استفاده می کنم. حجم آن حدود 4 مگابایت است و حتی برای نصب برنامنه هم فارسی یکی از گزینه های آن است.

اگر هم حوصله نصب نرم افزار ندارید و می خواهید از خروجی RSS ، Atom ، ... استفاده کنید با کلیک بر روی دکمه Add To any کنار وبلاگ یک دوجین از سایتهایی که به رایگان این خدمات را ارائه می دهند پیش چشم شما خواهد بود. کافی است ثبت نام کنید و از خدماتشان استفاده کنید. همچنین برای آگاهی از مضمون اکثر بلاگهای ایرانی می توانید از سایتهای دو در دو، بالاترین، بلاگچین، بلاگ نیوز و هفتان استفاده کنید ( یا از خروجی RSS و Atom آنها استفاده کنید).

برای آنها که کمتر با نرم افزارهای خبرخوان آشنایی دارند:

{ آر اس اس
Really Simple Syndication
شيوه ای ساده است که به شما امکان می دهد به طور خودکار تازه ترين اخبار موجود در سايت ها را دريافت کنيد. همچنان که در سايت ها اخبار و گزارش ها مرتب در طول روز تازه می شود، فايل آر اس اس نيز در خبرخوان شما به روز می شود. بدين ترتيب تازه ترين عناوين خبری، به علاوه چکيده ای از هر گزارش يا خبر را خواهيد ديد که در کنار آن پيوندی وجود دارد که شما را به متن کامل خبر يا گزارش راهنمايی می کند.} بی بی سی فارسی
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر