web 2.0

۲.۵.۸۵

شاگردان خوب

ما که همدیگر را نمی شناسیم, می جنگیم برای آنها که همدیگر را می شناسند. (دکتر شریعتی

امروز 13-7-84 از رادیو خبر جالبی را شنیدم: دولت ایران با دولت عراق توافق کرده برای هر زائر ایرانی علاوه بر مبالغ قبلی 87 دلار به دولت عراق بپردازد. که از این مبلغ 25 دلار صرفاً به منظور بازسازی عراق و 30 دلار تنها جهت صدور روادید است. اگر این مبلغ را با مبلغی که هر زائر در این کشور خرج می کند جمع و در تعداد بسیار زیاد زائران ایرانی ضرب کنیم خواهیم دید که قرار است هزینه بازسازی عراق را مردم ایران بپردازند. ملتی که از برهنه بلوچ و پاپتی کهگیلویه و گرسنه کرد و خیابان خواب شهرهای بزگش گرفتند و به اصطلاح ( !!!) خرج بوسنی و سوریه و پیشرفت صنعت روسیه کردند. بوسنی که فرنگی است و حالا شرمش می آید این مردم غیر متمدن را تحویل بگیرد و سوریه که رای در صندوق جدایی جزایر ایرانی می ریزد و روسیه که تاریخ نشان داده حتی لحظه ای نمی شود به آن اطمینان کرد ( حالا بگذریم از چشم بستن بر نسل کشی مردم بی پناه چچن).

هفته گذشته, هفته بزرگداشت جنگ بود و من با خودم فکر کردم همه ملتها پایان جنگشان را جشن می گیرند چرا ما باید آغاز جنگمان را جشن بگیریم؟ این یعنی جنگ خوب است؟ البته درست هم هست؛ به هر حال ما در حال جنگ با "کفار بعثی" بودیم. فقط نمی دانم حالا که عراق محل زندگی برادران شیعه ما شده آن کفار بعثی کجا رفتند؟!

عده ای نه از بوسنی درس گرفتند و نه از خزر فروشی و نه از افغانستان و نه از نفت بخشی به سوریها و ... ( گر چه من موافق صد در صد کمک به هر انسان نیازمندی در سراسر جهان و با هر نژاد و ملیت و مذهبی هستم اما موضوع این است که به چه قیمتی و چه طور؟ و اینکه مگر چچنی ها آدم نبودند؟ و خود ما هم نبودیم؟) ولی ما شاگردان خوبیم هستیم. مثلاً خود من به خوبی یاد گرفته ام که کافران سعودی نسبتی با برادران سنی عربمان ندارند و تداوم جنگ اصلاً اشتباه نبوده ( سیاست چرا ندارد!) و دوستان روس اصلاً سیبریاییهای خزر خوار را نمی شناسند و برادران شیعه و قوم و خویشهای کرد هیچ ربطی به کفار بعثی ندارند و همه اش کار آن صدام ... بوده و این هزینه های غیر قابل محاسبه از شکم هم ولایتی های بدبخت ما گرفته نمی شود. ولی نمی دانم چه شد یکی از آن ته کلاس پرسید: حالا که خسارتهای جنگ را نگرفتند, هزینه بازسازی خرشمهر نیمه ویران و آبادان و ... را برای چه می خواهند آنجا خرج کنند؟ برادریم؟ خیلی خوب ! ولی خدا وکیلی وقتی از جیبتان قرار باشد مایه بگذارید چقدر به برادر پدر مادریتان کمک بلا عوض کرده اید؟ و کسانی که می گویند ملتی که چیزی می خواهد ( لابد اتم پلو) هزینه اش را می پردازد, در جنگ چقدر هزینه دادند؟

! و من به این همکلاسی خنگم می گویم تو که هیچی سرت نمی شود در کار از ما بهتران فضولی نکن

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر