web 2.0

۲۱.۹.۹۱

حوادث مدرسه ها چطور شکل می‌گیرد؟



یک از فامیلها معلم است. می گوید شوفاژ مدرسه خراب شده. چند روزی سرمای شدید باعث مریضی بچه‌ها و دشواری تدریس معلم‌ها شده. حتی معلم‌ها تصمیم گرفتند مدرسه را تعطیل کنند. مدیر برای تعمیر شوفاژ چند باری به آموزش و پرورش مراجعه کرده. سرآخر رئیس اداره گفته: «امسال کسری بودجه داریم. نداریم پولی بابت شوفاژ مدرسه شما بدیم. از اولیا بگیرید.»
مدیر بیچاره وقتی به اولیا مراجعه کرده اکثرشان (به حق) گفته‌اند:«ما واسه مخارج مدرسه اول سال تحصیلی کلی پول دادیم. این رو باید آموزش و پرورش درست کنه. اگه داشتیم اینجوری پول بدیم بچه‌مون رو می‌بردیم غیرانتفاعی، نه مدرسه دولتی. پس وظیفه‌ی آموزش و پرورش چیه؟»
آخر پاییز است. دانش‌آموزان و معلم‌ها هنوز از سرما می‌لرزند و راه حلی پیدا نشده!
***
بسیاری از مدارسی که دچار چنین حادثه‌هایی می‌شوند به دلیلی کاملاً مشابه مجبورند از بخاری‌های کهنه و غیراستاندارد استفاده کنند. معلم‌هایی که حقوق شان حدود 500 هزار تومان در ماه است هم چیزی ندارند تا به خودشان و شاگردهایشان کمک کنند.
راستی با هر موشک فجر 5 چند تا بخاری استاندارد می شود خرید؟
در ضمن اگر چنین فاجعه‌های مکرری در مدارس کره و ژاپن یا اروپا (یا هر جایی که اندک شرم و حیایی هست) رخ می‌داد: وزیرشان استعفا می‌داد؟ یا رئیس دولت؟ یا کل کابینه دست جمعی خودکشی می‌کردند؟
balatarin
Delicious
Twitter

5 نظر:

Unknown گفت...

اگه بعضی جاهای دیگه این اتفاقها می افتاد ،صدا و سیمای مارو بگین چه سروصدایی راه مینداخت؟

ناشناس گفت...

با اون تعداد موشک فجر 5 و سایر موشکهایی که به فلسطین و حزب الله دادن میشد کل مدارس ایرانو نو سازی کرد و بخاری گازی براشون خرید.

ناشناس گفت...

امروز مسئله اصلی امریکا و اسراییل است و کمک به صدها فلسطین و... چیزی که برای سران ایران اهمیت ندارد مردمش هستند حتی گوسفندها هم با ارزشند چون اگر نباشند کباب اقایان معطل میماند واقعا حیف کاه که اخور اینها کنند.

ناشناس گفت...

راستی هر موشک فجر5پولش چقدر است که هزاران فروند از آن فقط در حمله اخیر اسراییل به غزه در انبارهای غذا به خاکستر تبدیل شد.هزینه ساخت بیمارستان فوق تخضی مدرن و مجهز ایران در بولیوی چقدر است.وامهای چند هزار میلیاردی که هرگز به بانک برنگشتند،هزینه های سرسام آور جنگ در سوریه،بودجه کلان برادر نصرالله و حزب الله چقدر است؟خرید یک بخاری استاندارد یا خرید دستگیره در کلاس چهارم ابتدایی شین آباد چقدر است؟؟؟

ناشناس گفت...

راستی یا من زیادی احساساتی ام یا این آقایون مسول خیلی سنگدلند من هر لحظه که خبر های این دانش آموزان معصوم و مظلوم رو می خوانم خدا میداند بی اختیار اشکم سرازیر میشود ولی آقای وزیر با پوزخندی میگوید چه کسی استفا بدهد؟شما خبرنگارها باید استفا بدهید؟کجاست غیرت و شرف؟نویسنده البرز چگنی