web 2.0

۱۲.۱۰.۹۰

تغییرات مهم برای فعالیت سازمان ها در شبکه های اجتماعی در سال 2012


سال تازه ی میلادی شروع شده و ناخودآگاه به آنچه در سال پیش گذشته و آنچه ممکن است در سال آینده پیش رو باشد فکر می‌کنیم. حدس می‌زنم سال آینده شرکت‌ها در فعالیت‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی تغییراتی ایجاد کنند. در اینجا شش تغییر که امیدوارم شرکت‌ها در راهبرد خود در شبکه‌های اجتماعی به کار ببرند را ذکر می‌کنم:
1- هدف گذاری بهتر
در سالهای اخیر دیده‌ایم که هدف‌گذاری شرکت‌ها برای حضور در شبکه‌های اجتماعی به تدریج رشد کرده و بهبود یافته است. امید دارم که این روند در سال 2012 هم تداوم داشته باشد.
2- سنجش موثرتر
هرچه هدف‌گذاری شرکت‌ها برای شبکه‌های اجتماعی بهبود یابد، طبعاً به سنجش بهتری برای این اهداف نیاز خواهند داشت. این به معنی فاصله گرفتن از شواهد پیش پا افتاده و خروجی‌های نامطمئن و بودن در پی شواهدی دقیق از رفتارهایی است که می‌خواهید به دست آورید. همچنین لازم است نگاه دقیق‌تری به گزارش این اندازه‌گیری‌ها داشته باشیم.
در واقع نباید تنها به تعداد دنبال کنندگان دل خوش کرد و باید در پی ارتباطی مستحکم و مداوم با مخاطبان سازمان در شبکه‌های اجتماعی بود.
3- یکپارچه سازی بهتر
کلید سنجش بهتر فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و تاثیر‌گذاری بهتر در آنها یکپارچه‌سازی فعالیت‌ها است. سازمان‌های موفق دریافته‌اند که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی زمانی موثرتر خواهد بود که پشتیبان سایر راه‌های ارتباطات سازمانی باشد و سایر روشهای ارتباطات سازمانی نیز از شبکه اجتماعی سازمان پشتیبانی کنند.
4- برنامه ریزی راهبردی محتوا
شرکت‌های موفق بیش از پیش نقش شبکه‌های اجتماعی را در فعالیت‌های آنلاین خود جدی می‌گیرند، بنابر این بهتر است در سال آینده یک راهبرد دقیق مدیریت محتوا برای خود داشته باشید. این بدین معناست که اگر پیشتر رویکرد ما این بوده که: «بدنیست فلان نوع محتوا را هم تولید کنیم» حالا باید رویکردی را پیش بگیریم که هر محتوایی با هدفی دقیق و حساب شده تولید و در شبکه ‌های اجتماعی ارائه گردد.
5- بهبود نتایج جستجو
بهبود نتایج جستجو در امتداد طرح‌های ما برای تولید محتوا به صورت راهبردی (استراتژیک) قرار می‌گیرد. این بدین معنی است که اگر پیشتر محتوایی بدون برنامه‌ی دقیق تولید می‌شد، حالا با توجه به خواست مردم در یک برهه‌ی زمانی خاص و اینکه آنها دقیقاً در پی چه هستند و نیازشان چگونه مرتفع می‌شود محتوا تولید و منتشر شود. این می تواند بخشی از چرخه‌ی خرید، فرآیند خدمات پس از فروش یا هر بخش دیگری باشد که می‌خواهید بر آن متمرکز شوید.
6- تمرکز بر اهدافی که چندان مهم به نظر نمی‌رسند
من امیدوارم که شرکت‌ها تنها بر اهداف بزرگ خود متمرکز نباشند و مسائل کوچکتری که ممکن است دغدغه‌ی مخاطبان باشد را نیز در رویکرد خود در شبکه های اجتماعی مد نظر قرار دهند.
منبع
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر