web 2.0

۵.۸.۹۰

حرفهایی از جنس سیاسیون خودمان

وزیر خارجه ی آمریکا، خانم کلینتون در برنامه‌ی نوبت شما (بی بی سی فارسی) به برخی سوالات ایرانیها پاسخ گفت. مطلب زیر گزیده‌ای از مهمترین سخنان ایشان و نظر من در مورد آنها‌ست:
جنبش سبز یا هر جنبش دیگری در ایران هوشمندانه خواهد بود اعلام کند که ما می‌خواهیم همه دنیا از ما حمایت کند.
نتایج حمایت آمریکا و هم پیمان‌هایش در عراق، افغانستان و لیبی به خوبی گویا هست. همین که به گروه‌های تروریستی مثل مجاهدین خلق، پژاک، جنداله و ... بال و پر ندهید، سپاسگذار شما خواهیم بود.
اصولاً ما یا عرضه داریم استبداد را کنار بزنیم و زندگی درستی برای خودمان تدارک ببینیم که فبها، یا هم عرضه نداریم که در این صورت سزاوار همانیم که بر ما حاکم است!
دولت آمریکا از مردم ایران به طور جدی حمایت می کند.
اثر این حمایت در کارخانه‌های در حال تعطیلی، هواپیماهای فرسوده و مشکلات معیشتی ما به خوبی هویداست. سپاس بیکران!
ساختار حکومت ایران گیج کننده است و معلوم نیست چه کسی تصمیم می گیرد
در تیمارستان صف طویلی از دیوانه ها برای نگاه کردن در یک سوراخِ دیوار برقرار بود. دکتر تازه‌واردی پس از ساعت‌ها معطلی در صف، هر چه در سوراخ نگاه کرد، هیچ ندید. گفت اینجا که هیچی نیست! دیوانه‌ای گفت احمق جان ما چند سال است نگاه می‌کنیم و هنوز هیچ پیدا نکرده‌ایم، تو یک ساعت آمده‌ای و می‌خواهی همه چیز پیدا کنی؟
حالا خانم، ما سی سال است در پی سر این کلاف می‌گردیم، تو دو سال است آمده‌ای و می خواهی پیدایش کنی؟!
روند کاری نیروی قدس سپاه در گذشته طوری بوده که می تواند این چنین اقداماتی انجام دهد
نمی‌فهمم، این دیگر چه جور استدلالی است؟ با این استدلال قرار است دادگاه تشکیل بدهید؟ از این حضرات هر چه بگویید، بر می‌آید. اما خداوکیلی به این سناریوی شما هر چه نگاه می‌کنیم فقط فیلم‌های جاسوسی هالیوود برایمان مجسّم می‌شود. اگر واقعاً مدارک دندان‌گیر دارید، چرا به رسانه ها نمی‌دهید؟ شما که آخر آزادی بیان هستید!
(در خصوص سوابق آمریکا در دفاع از حکومت های مستبد): تاریخ ما بر ارزش های جهان شمول استوار است. ما انتظار نداریم هر کاری که می کنیم همه آن را بپذیرند. ما از بحث و گفت و گو استقبال می کنیم
چه قدر شبیه استدلال‌های الف.نون و روحانیون خودمان است! ایول خانم کلینتون! درس «سفسطه» را در محضر کدام استاد گذرانده‌اید؟
آمریکا از نقشی که در کودتا علیه دولت محمد مصدق داشته اظهار تأسف کرده است و همچنین از ساقط کردن اشتباهی هواپیمای مسافربری ایران
اولاً: مردمی که می‌خواهید سفارت مجازی برایشان بزنید اینقدر حالیشان می‌شود که بدانند: «اظهار تأسف» با «عذرخواهی» در ادبیات دیپلماتیک زمین تا آسمان متفاوت است.
ثانیاً: اظهار تاسف همکاران شما زندگی حداقل سه نسل از ایرانی‌ها را که زیر چکمه‌ی استبداد به گند کشیده شده، تغییر خواهد داد؟
ثالثاً: اگر اظهار تاسف برای جنایتی مثل کشتن سیصد انسان غیر نظامی در هواپیمای مسافربری کافی است، چنانچه عاملان 11 سپتامبر هم اظهار تاسف کنند همه چیز ختم به خیر خواهد شد؟
رابعاً: یادتان رفت بگویید «سیاست مهار دوگانه» دولت شما عامل هشت سال جنگ و کشتار بین دو کشور همسایه بود. بابت چندصد هزار کشته آن جنگ هم فقط متأسفید؟
balatarin
Delicious
Twitter

1 نظر:

ناشناس گفت...

هیچوقت از شعار خوشم نیامده ولی اینو خیلی دوست دارم که میگیم "استقلال، آزادی، حکومت دموکراسی". بعضیا از شدت نخواستن شرایط موجود شرط استقلال رو فراموش میکنن. باید بهشون گوشزد کرد استقلال شرط اوله و نباشه وای به حالمون. اعتماد به امریکا؟!!! به قول معروف ای وای من!

ارسال یک نظر