web 2.0

۱۵.۴.۹۰

آن کس که نداند و نداند که نداند!

گاهی از دیدن برخی واکنش های اهالی دنیای مجازی حیرت زده می شوم. اینها در خوابند، کلاً توی جامعه نمی گردند یا فکر می کنند همه جامعه ونک به بالاست؟
مسعود بهنود در پارازیت گفت مشارکتی حدود 60 درصد را برای انتخابات پیش بینی می کند. حالا همه مفسر شده اند و هر آنچه ناسزاست به او تقدیم کرده اند، که دروغ می گویی و اشتباه می کنی و ... .
یک روز نیک آهنگ انتقاد معمولی به میرحسین وارد می کند، همان ها که از بت پرستی ولایتمداران می نالند و گمان دارند با لایک زدن در بالاترین و فیسبوک چگوارا شده اند، او را تکفیر می کنند.
دیگر روز بهنود تحلیل واقع گرایانه ای از اوضاع می دهد و افرادی که فکر می کنند با تماشای سرسری خالی بندی های برخی تحلیلگران VOA برژینسکی شده اند، به او می تازند.
دنیای واقعی فیسبوک و فرندفید نیست. دنیای واقعی ده کوره های خوزستان و بلوچستان و کهگیلویه و آذربایجان است. مردم واقعیِ دنیای واقعی برای نیل به دموکراسی و سکولاریسم و اندیشه های والای حقوق بشری رأی نمی دهند. آنها بنا به مشکلات معیشتیِ واقعی و ملموس خودشان، به علاوه ی فاکتورهایی از قبیل تمایلات قبیله ای، نظرات شیوخ و بزرگان قبایل، تبلیغات صدا و سیما، تاثیرپذیر از دعوای زرگری رأس هرم قدرت و فاکتورهای کاملاً ساده و واقعیِ اجتماعی و اقتصادی رأی می دهند.
چگواراهای عزیز، چامسکی های محترم، لطفاً یک لیوان آب خنک میل بفرمایید و در سکوت سعی کنید حالا حالاها فقط یاد بگیرید!
balatarin
Delicious
Twitter

9 نظر:

Unknown گفت...

http://news.gooya.com/politics/archives/2011/07/124354.php
جائی خواندم مردی قلبش درد گرفت رفت نزد پزشک و از او شنيد که به بيماری مهلکی مبتلاست، با شنيدن اين خبر مَرد بيمار فريادی کشيد و دو سيلی به گوش پزشک زد و بی پرداخت حق ويزيت از مطب خارج شد، دفعه بعد که باز دردش افزون شد و به مطب رفت پزشک با روی گشاده به او گفت هيچ چيزت نيست، هم سيگارت را بکش هم آب شنگولی را بخور، و همه کارهای خلاف ديگر، خوب خوبی. مرد شادمان برخاست و علاوه بر حق ويزيت، انعامی هم در کف منشی پزشک گذاشت اما دم در مطب به زمين افتاد. منشی علت را پرسيد دکتر گفت خواستم حق ويزيت دفعه قبل را هم بپردازد چون ديگر چيزی به پايانش نمانده بود، در عين حال خودم را هم از مسير سيلی دور کنم.

ناشناس گفت...

با آقای بهنود موافق نیستم. پس جریانات ۲ سال گذشته کیا بودن! مردم بالای میدون ونک! اگر غیرت مردم بجوشد بجای مصلحت اندیشی و واقعیت بینی تاریخی اینچنینی تفاوت دیده میشود. دست آقای بهنود دارد نکنه که بگن ۶۰% که رای میدان ما توشون گمیم! ازش ناامید شدم اساسی!!! :(

ناشناس گفت...

دوست عزیز شما چرا آتش بیار معرکه شدی و با چگوارا و چامسکی خواندن ملت ،متوسل به تحقیر و تمسخر می شوی !؟ شما می توانید مدافع همیشگی و بدون قید و شرط افراد خاصی باشید به خودتان مربوط است ،چرا حق انتقاد را برای دیگران به رسمیت نمی شناسید !حرف مردم این است آیا رای ریخته شده دوسال پیش حتی شمرده شد؟ چرا مردم نمی توانند کاندیدای رسمی و بین بد و بدتر را انتخاب کنند و جواب شان را با کشتن و شکنجه و تجاوز و در بدری از خانه و مملکت بدهند !وقتی که هر کسی که دلشان بخواهد و اراده بکنند از دل صندوق های رای بیرون بکشند، چه دلیلی داره که شما و مرادتان با علم این واقعیت ،چشمتان را میبندید و مانند کبک رفتار می کنید !

ناشناس گفت...

من عاشق خدا و امام زمان گشته‌ام و این عشق هرگز از قلب من بیرون نمی‌رود، تا اینکه به معشوق خود یعنی الله برسم...

http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=162&catid=54

BigLog گفت...

جالبه، نویسندۀ محترم این متن، خودش آدمها رو به "نادانی" و بدتر از اون، "ناآگاهی بر نادانی" متهم می کنه، و اونوقت میگه چرا به دیگران انتقاد می کنید... حکایت طرف که به بچه اش میگفت "پدر سگ مادر فلان، فحش نده!"

BigLog گفت...

ضمنا خدمتتون عرض می کنم اگر دنیای تاثیر گذار، فقط دهکوره های فوق بود، الان من و شما گرامی، به جای وبلاگ نویسی و کامنت گذاری باید مشغول زنبه کشی و خرمن باد دادن می بودیم... اتفاقا این وظیفۀ امثال منه که همون آدمهای دهکوره ها رو هم روشن کنیم، کما اینکه داریم اینکار رو می کنیم...

ناشناس گفت...

Aghaye nevisande; man kamelan ba nazare shoma movafegham.
Shayad chand saal e ghabl man ham moze giri moshabehi mikardam, vali alan motavajeh shodam Iran, shahrhaye bozorg nist....

ناشناس گفت...

دوست عزیز، هیچ جای دنیا طبقه پایین جامعه و حتا بالای جامعه دنبال دموکراسی نیستند- البته عموما-. هر دو طبفه به نوعی بیش از هر چیزی به توعی از منافع خودشون وابسته اند. این طبقه متوسطه که تولید و بقا دموکراسی به فربه بودن اون در یک جامعه وابسته است.

ناشناس گفت...

پاسخی محترمانه و در خور به نظر آقای بهنود که خواندنی است:

http://news.gooya.com/politics/archives/2011/07/124488.php

ارسال یک نظر