web 2.0

۱۴.۴.۸۸

خواندن اخبار با کمک اوت لوک


این مطلب را برای تعدادی از دوستان نوشته بودم. ممکن است به درد شما هم بخورد:
بسیار از شما دوستان برای دریافت و ارسال ایمیل از مایکروسافت اوت لوک (Outlook) استفاده می کنید. این نرم افزار علاوه بر قابلیت دریافت و ارسال ایمیل قابلیتهای دیگری نیز دارد که معمولاً به آن توجه نمی کنیم. اوت لوک کار خواندن اخبار را با کمک آر اس اس (RSS) انجام می دهد.
RSS چیست؟
مخفف Really Simple Syndication به معنی تشکیل ارتباط‌های بسیار ساده‌است و به شما امکان می‌دهد تا از آخرین خبرها و عناوین سایت و یا وبلاگهای مورد علاقه خود با خبر باشید، بدون آنکه نیازی داشته باشید به آنها سر بزنید. برای اطلاعات بیشتر درباره آر اس اس می توانید به این آدرس سر بزنید.
چطور از آر اس اس در اوت لوک استفاده کنیم
1- ابتدا فایل پیوست با فرمت (opml) را دانلود کنید. این فایل در واقع مجموعه ای از سایتهای خبری مفید و نیز بهترین وبلاگهای فارسی را داراست.
2- برنامه اوت لوک را باز کنید و در نوار سمت چپ روی گزینه (RSS Feeds) که احتمالاً هشتمین گزینه شماست راست کلیک کنید.
3- گزینه import OPML File را انتخاب کنید. پنجره ای باز خواهد شد. دکمه Brows را کلیک کنید. در پنجره دیگری که باز می شود، روی فایل (opml) کلیک کنید. با زدن دکمه Open فهرست آدرس فیدهایتان در پنجره import OPML File نمایش داده خواهند شد. دکمه Select All را کلیک کنید. سپس دکمه Next را کلیک کنید.
4- نرم افزار اوت لوک فیدهای شما را اضافه خواهد کرد و پس از به روز شدن هر کدام از این سایتها کافی است روی لینک آن ذیل گزینه (RSS Feeds) کلیک کنید تا متن آن را به راحتی بخوانید.
5- برای افزودن خوراک جدید یک سایت باید مجدداً روی گزینه گزینه (RSS Feeds) راست کلیک کنید و گزینه Add a new RSS Feed را انتخاب کنید. سپس مراحل مربوط به آن را طی کنید و خوراک جدید را به اوت لوک اضافه کنید.
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر