web 2.0

۴.۸.۸۷

یادداشتی بر یادداشت آقای ابطحی

karubi-abtahi آقای ابطحی در «تبارشناسی سیاسی آقای کروبی» نکات بسیار جالبی رو مطرح کرده:
"در دوران امام این جناح (جناح چپ)، بدنهٴ اصلی و قدرتمند حکومت بود. به دلیل همین قدرت ناشی از اعتماد و ارتباط تنگاتنگ جناح چپ آن روزها با بیت و دفتر امام خمینی بود که آقای کروبی و عده ای از روحانیون نزدیک به امام که بسیاری از آنان اعضای رسمی دفتر امام بودند از جامعهٴ قدرتمند روحانیت مبارز آن روز انشعاب کردند و از آن تاریخ وجود دو تفکر در بدنهٴ قدرت را رسمیت دادند."
اول: شتر سواری دولا دولا نمی شود. پس همانطور که آقای ابطحی و بسیاری از اصلاح طلبان بسیاری از اشتباهات اقتدارگرایان را مرتباً به آنها گوشزد می کنند طبق این فرمایشات آقای ابطحی ایشان و بسیاری از بزرگان اصلاحات باید رسماً بپذیرند که در بسیاری از اشتباهات و ... که در ده سال اول انقلاب رخ داده، با توجه به تشکلیل (بدنه اصلی قدرت) کاملاً مقصر بوده و دست داشتنه اند.
"این که آقای کروبی از مجمعی که خود زحمت رشد آن را کشیده بود و تنها حزبی بود که پشتوانهٴ حمایت امام را داشت، جدا شد به عقیدهٴ من کاری اشتباه بود"
دوم: هزاران نفر هزاران بار تا حالا از شما، آقای خاتمی و بسیاری از بزرگان اصلاحات خواهش کرده اند که تکلیف را اقلاً با خودتان مشخص کنید. بالاخره واقعاً شما اصلاح و تغییر می خواهید یا می خواهید تا ابد به این نفی و حمایتها که در زمان خاص و مکان خاص و شرایط خاص انجام شده و هیچ تضمینی برای درست بودنشان هم نیست دلخوش دارید؟ همین چسبیدن به گذشته پر اشتباه است که مردم را از شما دور می کند، نمی فهمید؟
به علاوه اگر چپ ها از پشتوانه حمایت امام بهره برده اند و اخلاقی هم بوده، پس لابد حمایت رهبری از جناح راست در حال حاضر هم اخلاقی است و دلیلی برای این همه اعتراضات چپ ها نیست!!!
سوم: این مطلب اصلاً دارای صداقت نبود و يکی به نعل می زد و يکی به ميخ! بالاخره این مطلب در حمایت از کروبی است یا در تخریب او؟

فردا روز که احتمالاً بزرگان اصلاحات دوباره هم پیاله شدند و شاید مثلاً شیخ شد کاندیدا، چطور این حرفها توجیه خواهند شد؟

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر