web 2.0

۲۹.۵.۸۵

حرکت دائی جان ناپلئونی


دیشب در بحث بعد از اخبار 22:30 شبکه 2 به مناسبت سالگرد کودتای 28 مرداد آقای دکتر کاشانی (فرزند آیت الله کاشانی) طی یک حرکت دائی جان ناپلئونی دکتر مصدق را مات کرد.

ایشان با آرامش خاطر تبیین فرمودند که مصدق (نام برده پیش ازاین متهم به بوسیدن دست ملکه بود) و دولتش به دستور انگلیسیها مجلس را منحل کردند و هر چه مجری بیچاره تلاش کرد قضیه را ماست مالیزاسیون کند:«احتمالاً منظورتون اینه که این کار به نفع دولت انگلیس بوده نه به دستور آنها» ولی آقای دکتر اصلاً کوتاه نیامد و از حرف اولش برنگشت.

فقط متاسفانه جناب دکتر تبیین نفرمودند که چه طور مصدق وسط ماجرا دست تنها ماند و گروه هایی که عضو کابینه مصدق را ترور کردند از کجا خط می گرفتند و قضیه استقبال از شاه در بازگشت به ایران چه بوده!

(بچه مگه مغز خر خوردی؟!اگه مصدق رو می شه جاسوس انگلیسا کرد تو رو می شه به جاسوسی جزایر هونولولو مفتخر کرد.) باشد! به همین مناسبت خفقان می گیرم اما پیش از آن دق می کنم اگر نگویم:

دو سه سال پیش فیلم «J.F.K » درباره ترور جان اف کندی را می دیدم. در این فیلم که در دل شیطان بزرگ علیه سازمانهای جاسوسی و زد و بندهای آن ساخته شده بود، یکی از جاسوسان سیا در مورد توطئه های آن از جمله کودتای مرداد 32 در ایران اعتراف می کرد. تصاویر فیلم پیرمرد را نشان می داد که در احاطه سربازها از در یک ساختمان خارج می شد. دلم بدجوری گرفت و برای همیشه این تصویر در ذهنم نقش بست. (البته این مال موقعی بود که هنوز مصدق جاسوس انگلیسا نشده بود!)

پارسال دفاعیات دکتر مصدق در دادگاه نظامی را خواندم. اعتراف می کنم انصافاً از توانایی فوق العاده او در مجادلات حقوقی با تمام نخبه های حقوقی دولت کودتا ( دادستان، قاضی و تیم پشت صحنه) حیرت زده شدم و آنجا فهمیدم تنها چنین فردی می توانسته دردادگاه لاحه از پس کهنه کارهای انگلیسی برآید.

به هر حال اگرمنصف باشیم (که نیستیم) معترف خواهیم بود که باخت مرداد 32 متعلق به همه بازیگران سناریوی نهضت ملی است. هم دکتر مصدق و هم آیت الله کاشانی اشتباهات بزرگی مرتکب شدند (که اگر نمی شدند کار به آنجا نمی کشید).

تا زمانی که تلویزیون و روزنامه جام جم و ... تنها مشروطه خواهان واقعی را شیخ فضل الله و آخوند خراسانی و آیت الله بهبهانی و تنها رهبر نهضت ملی را آیت الله کاشانی می دانند و از سوی دیگر طیف روشنفکری کمر به حذف هر چه مربوط به دین و سنت است از مشروطه و نهضت ملی و جنبشهای مدنی امروز می بندد، روزگار ما بهتر از این نخواهد بود.

حرف آخر اینکه تا کرم از خود درخت نباشد تلاش هیچ بیگانه ای برای بدبخت کردن این ملت به نتیجه نمی رسد. ولی به هر حال همش زیر سر انگلیساس! تا قبر که 4 انگشت بیشتر نیست!!!

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر