web 2.0

۳۰.۴.۸۹

تداوم جنگ برای فتح بغداد بود؟!

آقای محسن رفیقدوست در مصاحبه ای با خبرگزاری فارس به مناسبت سالروز پذیرش قطعنامه ضمن دفاعی جانانه از تداوم جنگ پس از فتح خرمشهر(1)، تلاش کرده با صحبتهایش به نوعی چهره میرحسین و دولتش در دوران جنگ را مخدوش کند(2).
1- «* من اصرار دارم كه نسل جوان بداند كه ما در جنگ به اهدافمان رسيديم و اگر امروز خيالمان راحت است كه تهديد بزرگ نظامي پيش رويمان نيست بخاطر همان 6سال نبرد پس از فتح خرمشهر است. * من معتقدم ما در اين مدت هيچگاه بي‌برنامه نجنگيديم و اگر امروز بسيج با اين قدرت اثرگذار را در اختيار داريم محصول آن 6 سال است. حضور وسيع بسيج در جنگ مربوط به پس از فتح خرمشهر است و تا قبل از آن بيشتر بدنه سپاه و ارتش بود.» 2- «اكثر اوقات در دولت با پيشنهادهايي كه براي جنگ مي‌شد مخالفت مي‌كردند و دائم مي‌گفتند شما كه مي‌دانيد نمي‌توانيد بغداد را بگيريد چرا ول نمي‌كنيد؟ چرا جنگ را تمام نمي‌كنيد؟»
جالب اینجاست که صحبتهای او یا جهت دهی خبرگزاری فارس برای تخریب دولت برای یک آدم در موقعیت امروز و یک شهروند بی طرف ایرانی نه تنها موجب تخریب میرحسین و دولتش نمی شود، بلکه بسیار قابل احترام است که در شرایطی که همه سران یک مملکت جوزده شده و می خواستند بغداد را فتح و از آنجا تا قدس پیش برانند، افراد عاقلی هم در مملکت پیدا می شدند که به فکر بدبختی های مردم باشند و حواسشان به معاش ملت باشد و تداوم یک جنگ بیهوده با برادارن مسلمان همسایه را به صلاح مملکت ندانند.
اصولاً مولتی میلیاردری که جنگ و معاملات اسلحه آن برایش نعمت بزرگی است، چرا باید با تداوم جنگی که زندگی میلیونها شهروند بی ارزش ایرانی (به ويژه خوزستانی) را نابود می کند مخالف باشد؟
فردی که افتخارات رزومه کاریش شامل: «تامین اسلحه مجاهدین خلق تا سال 54، مصادره اموال سرمایه داران در ابتدای انقلاب، دلالی اسلحه در طول جنگ، ریاست بنیاد ابَرمیلیاردر مستضعفان و جانبازان، کمک به اخوی محترم در ماجرای بانک صادارت، حامی مالی موسسه خیریه گل یاس و ...» است چگونه می تواند منبع مورد وثوق جهت تاریخ معاصر ما باشد؟
چنانچه قرار باشد یک خبرگزاری بی طرفانه به موضوعات مورد توجه افکار عمومی بپردازد چرا از موضوعات فوق چیزی پرسیده نمی شود؟
پیوندهای مرتبط:
رفيقدوست در گفتگوي تفصيلي با فارس
درباره محسن رفیقدوست
درباره معاملات اسلحه رفیقدوست در طول جنگ
خانه هدایت کرج (بنگاه خیریهٔ گل یاس)
تلفات جنگ ایران و عراق
ماجرای اختلاس بانک صادرات
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر