web 2.0

۵.۳.۸۹

4 ابزار رایگان برای چند تکه کردن یا ادغام فایلهای صوتی

اسلایس (Slice)

sm1

اولین نرم افزاری که بدین منظور معرفی می کنیم اسلایس است. حجم نرم افزار تنها 233 کیلوبایت است و البته برخی امکانات جانبی دیگر مثل سی دی ریپر (مبدل سی دی صوتی به فایلهای صوتی)، رایت کردن سی دی و غیره هم دارد که می توانید آنها را نصب کنید.
این نرم افزار بسیار ساده و سرراست است. ابتدا روی دکمه افزودن پرونده کلیک کنید تا پرونده مورد نظرتان برای چند تکه کردن انتخاب شود. سپس در بخش سمت راست برنامه می توانید گزینه های چند تکه کردن پرونده به بخشهای مساوی یا جدا کردن بخشی از آن با مدت زمان مشخص را مشاهده کنید.
پوشه مورد نظرتان را در پایین پنجره انتخاب کنید و سپس روی دکمه برش پرونده (slice) کلیک کنید. این نرم افزار فایلهایی با حجم بالا را می پذیرد و همچنین می توانید چند پرونده را به صورت همزمان انتخاب کنید. 
مبدّل پرونده های صوتی و تصویری (Media Convert)

sm2

نرم افزار بعدی که می تواند فایلهای صوتی و تصویری را چند تکه کند نرم افزار آنلاینی به نام «مدیاکانورت» است. در مواقع ضروری که فایلهای شما زیاد بزرگ نیست و یا سرعت اینترنت بالایی دارید «مدیاکانورت» گزینه مناسبی برای شماست.
ویژگیهای جالبی در این نرم افزار آنلاین دیده می شود. مدیا کانورت علاوه بر پشتیبانی از بسیاری از فرمتهای رایج صوتی و تصویری فرمتهای زنگ موبایل را هم پشتیبانی می کند. شما می توانید فایل خود را به نوع دیگری تبدیل کنید و یا تنها از قابلیت چند تکه کردن فایل استفاده کنید و فرمت آن را تغییر ندهید. 
از وبسایت آنها بازدید کنید، فایل خود را در بالای صفحه بارگذاری کنید و در پایین صفحه تنظیمات خود را اعمال کنید. می توانید انتخاب کنید که فرمت ورودی و خروجی پرونده یکی باشد و با علامت زدن گزینه ها پرونده را به چندین بخش قسمت کنید.
سپس بر روی دکمه «من با این شرایط موافقم» کلیک کنید تا بتوانید پرونده تبدیل شده را دریافت کنید. همچنین این نرم افزار قادر به چند تکه کردن فایلهای زیپ و رار (zip & rar) هم هست.
ادغامگر فایلهای ام.پی تری (Media MP3 Joiner 1.2)

sm3

سومین برنامه ای که قصد داریم به آن بپردازیم ادغامگر فایلهای ام.پی تری (Media MP3 Joiner 1.2) نامیده می شود. حجم دانلود آن 1/5 مگابایت است و به سرعت نصب می شود. با بازکردن نرم افزار سر درآوردن از کار آن و استفاده از نرم افزار بسیار ساده خواهد بود.
از دکمه افزودن (plus) برای وارد کردن پرونده های خود به نرم افزار استفاده کنید. سپس با جهت نماهای بالا و پایین ترتیب قرار گرفتن فایلها را مشخص نمایید. سپس به سادگی دکمه اجرا (play) کلیک کنید تا ادغام فایلها آغاز شود. برنامه از شما خواهد خواست تا فایل ایجاد شده را نامگذاری کنید.سپس فایل را ادغام خواهد کرد و در نهایت می توانید قطعات آهنگ را باز کنید و به آن گوش کنید.
ادغام ام.پی تری (MergeMP3)

sm4
شما می توانید نرم افزار را از وبسایت اینترنتی سازندگان نرم افزار دانلود کنید. حجم نرم افزار 719 کیلوبایت است. مثل سایر نرم افزارها ابتدا باید پرونده مورد نظرتان را وارد آن نمایید. می توانید از روش بکش و ول کن (drag and drop) و یا فایل>بازکردن برای بازکردن فایل در برنامه استفاده کنید.سپس با کمک جهت نماهای بالا و پایین می توانید ترتیب پرونده ها را مشخص کنید. برای ادغام فایل هایتان بر روی دکمه نتهای موسیقی (music notes) کلیک کنید. از شما خواسته می شود پرونده ساخته شده را نامگذاری کنید و بعد برنامه آن را خواهد ساخت.
اگرشما هم برنامه رایگان مناسبی را می شناسید در کامنتها بفرمایید تا به این فهرست افزوده شود.


منبع مطلب

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر