web 2.0

۳۰.۱.۸۹

پنج افزونه فایرفاکس که هر وبلاگنویسی باید داشته باشد

آیا شما هم وبلاگ یا وبسایت دارید؟ آیا شغل شما به نحوی با بهینه سازی موتورهای جستجو مرتبط است؟
اگر پاسخ شما مثبت است فایرفاکس می بایست مرورگر اینترنت پیش فرض شما باشد. این سخن به دلیل افزونه های فوق العاده ای است که فایرفاکس برای وبلاگنویسها و صاحبان وبسایتها ارائه می کند.
فایر اف.تی.پی (FireFTP)








اگر از افزونه فایر اف.تی.پی استفاده نمی کنید امیدوارم که لااقل از یک نرم افزار اف تی پی کامل و بی نقص استفاده کنید. فایر اف.تی. پی نرم افزاری ساده برای کار با پروتکل اف.تی.پی و از زمره افزونه های فایرفاکس است. فایر اف.تی.پی علاوه بر انتقال سریع و راحت فایلها ویژگیهای پیشرفته ای از قبیل مقایسه پوشه ها، هماهنگ سازی پوشه ها در هنگام کار، پشتیبانی از پروتکل اس.اف.تی.پی (SFTP)، پشتیبانی از پروتکل ایمن (SSL)، فیلتر کردن و جستجوی فایلها، بررسی یکپارچگی پوشه ها، ویرایش از راه دور، درگ اند دراپ و درهم سازی فایلها را نیز داراست. بهترین قسمت قضیه این است که این افزونه به هیچ عنوان فایرفاکس را کند نمی کند.
اس.ای.اُ کوئک (SeoQuake)









این افزونه برای هر کسی که شغلش مرتبط با بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO) باشد، ضروری است. اس.ای.اُ کوئک بسیاری از پارامترهای مهم اس.ای.اُ مربوط به یک پروژه اینترنتی را کسب و بررسی می نماید. می توانیم این پارامترها را ذخیره نموده و برای کارهای آینده آنها را با نتایج اکتسابی از سایر پروژها مقایسه نماییم.
جستجو برای موجود بودن دامنه اینترنتی (Domain Availability Search)







نام یک وبسایت فاکتور بسیار مهمی است که در هنگام ایجاد آن باید در نظر گرفته شود. از آنجا که ممکن است نام دلخواه ما پیشتر اخذ شده باشد باید برای موجود بودن نام مورد نظر جستجو کنیم. افزونه «جستجو برای موجود بودن دامنه اینترنتی» به ما اجازه می دهد که این کار را راحت و آسوده انجام دهیم. این افزونه از دامنه هایی نظیر (COM, NET, ORG, BIZ, CO.UK, ORG.UK, MOBI, INFO, TV, WS, IN, ME, US, CC, BZ, CA, CN, EU, و DE) پشتیبانی می کند.
شیرهولیک (Shareaholic)










افزونه شیرهولیک ساده ترین و بهترین راه برای انتشار و گسترش وبلاگ یا وبسایت ما در شبکه های اجتماعی است. این افزونه برنده جوایزی نیز شده چرا که بیش از یک میلیون نفر که در پی افزونه ای سبک و قابل تنظیم برای به اشتراک گذاری هر وبسایتی هستند آن را دانلود کرده اند. تعداد شبکه های اجتماعی که پشتیبانی می کند بسیار زیادند و عمل به اشتراک گذاری به سادگی یک کلیک انجام می پذیرد.
فلگ فاکس (Flagfox)








دانستن درباره محل استقرار یک سایت می توانند در خصوص برطرف سازی تردیدها در رابطه با امنیت آن راهگشا باشد. فلگفاکس در محل نوار آدرس فایرفاکس پرچم کشور محل استقرار سرور هر وبسایتی را که باز کرده اید نمایش می دهد. با کلیک بر روی این پرچم نقشه جغرافیای محل مربوطه و سایر اطلاعات مرتبط با سایت از قبیل شهر و آی.پی آدرس آن نمایش داده خواهد شد.

مطلب اصلی را در این آدرس بخوانید.
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر