web 2.0

۲۶.۵.۸۸

تغییر فاویکون در بلاگر

چندین بار سعی کرده بودم با استفاده از راهنماهای موجود فاویکون وبلاگم را اختصاصی کنم ولی متاسفانه موفق نشده بودم. بالاخره با استفاده از روش زیر این کار عملی شد. گفتم شاید به درد شما هم بخورد:
1- تصویر مورد نظرتان را به صورت کاملاً مربع ذخیره کنید.
2- آن را در سایت (freefavicon.com) و یا سایتهای مشابه بارگذاری کنید و از آن فایل favicon بسازید و ذخیر کنید.
3- فایل (.ico) و (.png) ساخته شده را در محلی مثل (googlepages.com) بارگذاری کنید.
4- ابتدا یک پشتیبان از قالب وبلاگتان تهیه کنید (برای احتیاط) و سپس به قسمت (Layout) بروید. روی بخش (Edit HTML) کلیک کنید و گزینه (Expand Widget Templates) را تیک بزنید.
 
(یادتان باشد جای yournewfaviconurl را با آدرس فایل بارگذاری شده خود جایگزین کنید.)
حالا تغییرات انجام شده را با دکمه (Save Template) را ذخیره کنید.
نکته یک:
در اکثر راهنماهای انگلیسی که خواندم خواسته شده که از آدرس فایل (.ico) استفاده شود. شخصاً امتحان کردم و جواب نداد. بنابراین استفاده از فایل (.png) را توصیه می کنم که درباره این وبلاگ به خوبی کار کرده.
نکته دو:
favicon اختصاصی معمولاً در (Internet Explorer) کار نمی کند.
در نوشتن این پست از این منبع استفاده شده.
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر