web 2.0

۱۸.۴.۸۷

کار کردن با قلمهای فتوشاپ ( Photoshop Brushes

فتوشاپ برای من هم اسباب کار است و هم اسباب تفریح. این نرم افزار بسیار قدرتمند شرکت ادوبی مجموعه ای از بهترین ابزار کار با تصویر را فراهم کرده که هر کس با صرف وقت و حوصله می تواند با کمک آن لذت گرافیک را تجربه کند.
همچنین کار تبلیغات و طراحی بیلبورد، تبلیغات نشریات و ... برای من بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی است و شما خواننده محترم تاثیر این علاقه را در پستهایی با عنوان کلی « هنر تبلیغات » دیده اید.
با همه این احوال تا کنون هیچ وقت با دقت کافی به مجموعه Presets در فتوشاپ توجه نکرده بودم. این مجموعه شامل Brushes, Patterns, Gradients, shapes, … است و هر کدام از آنها قابلیتهای فوق العاده ای در کارهای طراحی دارند.
قلمهای فتوشاپ (Brushes Photoshop):
با انتخاب  Brush tool از نوار ابزار و با کلیک کردن بر گزینه براش کلیه قلمهای موجودتان دیده می شوند. بر روی قلم مورد نظرتان کلیک کنید و پس از انتخاب رنگ اشکال مورد نظرتان را روی تصویر بکشید.
چنانچه شکل خاصی وجود دارد که در میان قلمهای شما وجود ندارد، می توانید آن را از اینترنت دانلود کنید و به روش زیر به قلمهایتان اضافه کنید:
Edit>Preset Manager>Load
در پنجره ای که باز شده فایل قلم مورد نظرتان ( .br ) را انتخاب کنید. چنانچه قلم مورد نظر شما یافت نشد کافی است تصویر را در فتوشاپ برش بزنید و به صورت psd ذخیره کنید. سپس:
Edit>Define Brush Preset >OK
اگر به سراغ قلمهایتان بروید خواهید دید که تصویر مذکور به صورت یک قلم جدید به این مجموعه اضافه شده.
برای افزودن سایر preset  ها تقریباً از همان روشی که برای قلمها انجام دادید می توان استفاده کرد.
دانلود براشهای اسلامی
دانلود براشهای فتوشاپ
دانلود براشهای فتوشاپ

balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر