web 2.0

۱۲.۱۰.۸۶

سیاست در خوزستان(2

ماهشهر
این روزها شایعات زیادی پیرامون تعیین کمال دانشیار به عنوان مدیر عامل شرکت پالایش و پخش به جای محمدرضانعمت زاده شنیده می شود.
محمد رضا نعمت زاد یکی از موفق ترین مدیران وزارت نفت است که ایجاد و گسترش منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، ساخت و توسعه پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی (عسلویه) و خط لوله اتیلن غرب همه در دوره مدیرعاملی وی در پتروشیمی صورت گرفته و ارقام میلیاردی صادرات محصولات پتروشیمی که این روزها دولتیها به آن می بالند همه حاصل دوره مدیریت وی در پتروشیمی است. وی در حال حاضر مدیر عامل پالایش و پخش در یکی از بدترین زمانهای ممکن است (دوره سهمیه بندی بنزین).
کمال دانشیار نماینده پرنفوذ ماهشهر در مجلس و رئیس کمیسیون انرژی است. وی روابطه قوی با لایه هایی از مدیران نفت دارد. در ماجرای معرفی وزرای نفت توسط احمدی نژاد حضور و نفوذ وی به خوبی قابل تشخیص بود و رئیس جمهور با رد صلاحیت شدن کاندیداهایش طعم زورآزمایی با وی را چشید.
اما در باب کارکرد وی کافی است سفری کوتاه به ماهشهر داشته باشید تا با دیدن خیل عظیم سرمایه های پتروشیمی و نفت و نیز بندر بزرگ صادراتی امام و با دیدن شهری آشفته و فقر شدید و مشکلات عدیده مردم ماهشهر پی به عدم کفایت نماینده آن ببرید.
جناح دولت با جایگزینی دانشیار به جای نعمت زاده ضمن خارج کردن یکی دیگر از مدیران نفتی نزدیک به کارگزارن، از حمایت دانشیار و مدیران نفتی همسو با وی نیز برخوردار می شوند.
جالب اینجاست که که از قرار معلوم جناح دولت تصمیم دارد «سردار حیات مقدم» استاندار قبلی خوزستان در دوره همین دولت را که به سبب ضعف شدید عملکرد برکنار گردید به جای دانشیار جهت انتخابات مجلس هشتم معرفی نماید. حیات مقدم با توجه به هندیجانی بودن طبعاً از حمایت طوایف آنجا بهره مند خواهد شد و به سبب سپاهی بودن بی شک سپاه نیز در این حوزه از وی حمایت خواهد کرد.
با این اوصاف همه چیز بستگی به این دارد که اصلاح طلبان گزینه ای قوی و توانمند معرفی کنند که البته با توجه به جو قبیله ای منطقه از حمایت قبایل اطراف نیز بهره مند باشد.
balatarin
Delicious
Twitter

0 نظر:

ارسال یک نظر