web 2.0

۱۶.۱۱.۸۵

صدای پای ابتذال

اخیراً بسیاری از وبلاگها و سایتهای فارسی عمداً یا سهواً رفتارهای ج.ن.س.ی نادرست را تبلیغ می کنند. همگی به خوبی می دانیم مسائل ج.ن.س.ی در حال حاضر از مشکلات مهم و ملموسی است که جوانان با آن مواجهند. کمبودهای ج.ن.س.ی (به ویژه رفتارهای معقول در چارچوب خانواده و ازدواج)، تشدید و بزرگنمایی احساسات ج.ن.س.ی به وسیله ابزارهای نوین ارتباطی و نبود آموزش مناسب جهت داشتن یک رابطه جنسی سالم از جمله این مشکلات است. شاید بسیاری از ما این موضوع را مبتذل تر و بی ارزش تر از آن بدانیم که حتی به آن فکر کنیم اما واقعیت این است که مسائل ج.ن.س.ی اکنون سهمی بسیار فراتر از سهم معمول آن در ذهنیت و زندگی جوانان ما اشغال کرده پس به سادگی نمی توان از کنار آن گذشت.

حال آیا انصاف است که به جای اندیشیدن یا احیاناً ارائه راهکاری مناسب جهت این معضلات ذهن خوانندگان اینترنتی و وبلاگ خوان ها را که اکثر آنها جوانان و نوجوانان هستند را مملو از روابط ج.ن.س.ی نادرست و مغایر با فرهنگ خودمان کنیم؟ هم ج.ن.س بازی، خودارضایی یا س.ک.س دست جمعی و حتی در برخی موارد س.ک.س با محارم را عادی و معقول جلوه دادن هیچ سودی به حال جوانان یا جامعه ندارد. شاید دو رفتار آخر را تنها سایتهای س.ک.س گسترش دهند ولی دو رفتار اول در بین برخی وبلاگها و وب سایتهای ایرانی با مباهات بیان می شود.

بحث من در اینجا به ويژه درباره هم ج.ن.س بازی است. مدعی نیستم که چنین اعمال و رفتارهایی هرگز در فرهنگ ما وجود نداشته که بسیاری از هزل نامه ها یا اشعار و احوال افراد مشهور در تاریخ گویای وجود چنین رفتارهای ناپسندی است. اما این گرایش همواره از زشت ترین رفتارها و روابط شمره می شد و به شدت مورد سرزنش بود. در سالهای اخیر هم ج.ن.س بازی به یک جور ژست روشنفکری در کشورهای غربی مبدل شده. چپاندن این روابط در برخی فیلمها (علی رغم بی ارتباط بودن آن با موضوع فیلم) و یا بروز و سخن گفتن از این روابط در بسیاری از آثار ادبی از نشانه های محرز این قضیه است. از آنجا که هر کاری در کشورهای پیشرفته انجام شد بی شک وحی منزل است، برخی از بلاگرها و سایت های ایرانی هم از هول حلیم در دیگ افتاده اند. حتی سایت بی بی سی هم به تبلیغ و توجیه هم ج.ن.س بازی می پردازد. جالب اینکه همان مطلبش از بالاترینها می شود! مثل همیشه سوراخ دعا را گم کرده ایم. هنوز نه علم این جماعت را یاد گرفته ایم، نه از نکات مثبت فرهنگشان بهره برده ایم، نه ادبیات و هنر و فرهنگ و ورزش و سیاست و اقتصادمان را دویست سال به آنها نزدیک کرده ایم، ولی در نکات منفی فرهنگشان از آنها هم جلو می زنیم.

دلایل مخالفتم:

1- این کار کار را ناشکری بسیار بی شرمانه ای نسبت به لطف خدا می دانم.

2- این نوع رابطه را تنها عاملی برای تضعیف و نابودی نهاد خانواده می دانم که هسته اجتماع و بی نهایت مهم و قابل احترام است.

3- گمان دارم باید از این فرصت گرانبها و فوق العاده (آزادی ارائه و تسهیم اندیشه ها در وب) جهت گسترش نیکیها و ارتقای سطح فکر و شعورمان (حتی در مورد مسائل جنسی) استفاده کنیم و نه اینکه اندیشه حاکمان را (مبنی بر اینکه اینترنت ابزار گسترش بی بند و باری و پلیدیها است) اثبات کنیم.

4- دو چیز را در قرآن دیده ام که به وضوح می شود خشم خداوند درباره انجامِ آنها دید: رباخواری و هم ج.ن.س بازی.

و اما نظر خداوند:

سوره هود, آیه78 : و قوم او شتابان به سويش آمدند و پيش از آن كارهاى زشت مى‏كردند [لوط] گفت اى قوم من اينان دختران منند آنان براى شما پاكيزه‏ترند. پس از خدا بترسيد و مرا در كار مهمانانم رسوا مكنيد. آيا در ميان شما آدمى عقل‏رس پيدا نمى‏شود؟

سوره هود, آیه 79 : گفتند تو خوب مى‏دانى كه ما را به دخترانت ‏حاجتى نيست و تو خوب مى‏دانى كه ما چه مى‏خواهيم.

سوره عنكبوت، آیه: 28 و [ياد كن] لوط را هنگامى كه به قوم خود گفت ‏شما به كارى زشت مى‏پردازيد كه هيچ يك از مردم زمين در آن [كار] بر شما پيشى نگرفته است.

سوره عنكبوت، آیه 33: و هنگامى كه فرستادگان ما به سوى لوط آمدند به علت [حضور] ايشان ناراحت ‏شد و دستش از [حمايت] آنها كوتاه گرديد. گفتند مترس و غم مدار كه ما تو و خانواده‏ات را جز زنت كه از باقى‏ماندگان [در خاكستر آتش] است‏حتما مى رهانيم.

سوره عنكبوت، آیه34 : ما بر مردم اين شهر به [سزاى] فسقى كه مى‏كردند عذابى از آسمان فرو خواهيم فرستاد .

سوره النمل آیه 54 : و [ياد كن] لوط را كه چون به قوم خود گفت آيا ديده و دانسته مرتكب عمل ناشايست [لواط] مى‏شويد.

سوره انبیا آیه74 : و به لوط حكمت و دانش عطا كرديم و او را از آن شهرى كه [مردمش] كارهاى پليد [ج.ن.س.ى] مى‏كردند نجات داديم به راستى آنها گروه بد و منحرفى بودند.

balatarin
Delicious
Twitter

2 نظر:

haji kensington گفت...

سیدجان از این وبلاگها که می گی من خبری ندارم کاش یه لینک می دادی ولی من هم شخصا آبم با همجنس بازها توی یه جوب نمی ره. هرجند توی این دنیای مدرن می گن باید به آزادی همه احترام گذاشت.

haji kensington گفت...

سیدجان از این وبلاگها که می گی من خبری ندارم کاش یه لینک می دادی ولی من هم شخصا آبم با همجنس بازها توی یه جوب نمی ره. هرجند توی این دنیای مدرن می گن باید به آزادی همه احترام گذاشت.

ارسال یک نظر